torsdag 10 april 2014

Lite låg...


Livet är fullt av val och framtiden kommer utifrån de val man gör. Ganska enkelt egentligen men det finns ju en jäkla massa val man ska göra hela tiden. Äta bullen som bjuds eller inte? Träna trots lite förkylning eller inte? Städa idag eller inte? Festen eller hemmakvällen? Ta åt sig när nån säger eller gör nåt lite klumpigt eller inte? Välja bort eller ha kvar? Macka eller kvarg till frukost? 
Ja ni ser ju... 

Jag har en förmåga att göra kortsiktiga val när jag är lite ur balans. Nu har jag haft ont i halsen sen i söndags kväll och det har blivit många "felval" utifrån vart jag vill. Och just nu vill jag främst klara mina två lopp i maj och komma i bikiniform till sista veckan i maj. 
Måste helt enkelt komma ur mitt kortsiktiga tänk om börja välja rätt igen. 

Igår såg jag resultat på val jag gjort långt tillbaka i tiden. Tyvärr blev jag rätt besviken av upptäkten. Blev besviken på några vänner och hamnade återigen vid ett val. Berätta hur jag kände eller bara låta det passera och stanna vid en besvikelse? Jag valde att hålla tyst. 

Svammel svammel... 
Nu ska jag göra ytterligare ett val och det är att välja få en bra dag eller fortsätta med den här lite halvdåliga känslan jag har? 
Jag väljer en bra dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar