lördag 26 april 2014

En lista om löpning - Utmaning!

Min vän och idol Emma Eklund, även känd som Biggest loser Emma, utmanade mig i en lista om löpning. Och just precis nu tänkte jag genomföra den utmaningen :)

1. Vilken typ av löpare är du?Jag är helt klart en amatörlöpare som vill mer än hon kan. Även om jag varit aktiv sen jag var 8 år så har löpning aldrig varit min grej. Att springa en mil var en sån där grej som andra kunde göra medans jag var glad om jag orkade 2km utan att stanna. Men skam den som ger sig eller hur :)

2. Hur länge har du löpt?Jag har försökt börja flera flera gånger men eftersom det alltid gått så nedrans tungt så har jag alltid gett upp. Men hösten 2012 skulle jag nog säga var då jag verkligen gav mig den på att inte ge upp. Fick dessvärre ont i höften så jag fick hålla upp ett halvår. Men sen så, i maj 2013 kom jag igång efter skadan och i juni sprang jag min första mil. Tjohooo! :)

3. Hur mycket löper du per vecka?Minst 2 ggr i veckan, tisdagar med B.A.B.Y Runners, då är det intervaller som gäller och sen onsdagar med min kollega, vän och nu även löparcoach. Nu under en period springer jag även fredagar.

4. Vilket är ditt “feelgood” tempo?Finns det ett sånt? Nej då, ibland känner till och med jag att det är skönt att springa, då ligger jag runt 6:20-6:30. Då kan jag lunka på rätt länga faktiskt :)

5. Vad måste du ha med dig på ett pass?Musik och sköna kläder. Finns det massa saker att störa sig på så lägger jag all min energi på störmomenten istället för på löpningen.

6. Varför springer du?Jag har börjat gilla det riktigt mycket och jag blir ju faktiskt bättre och bättre. Alla framsteg är framsteg, även om dem är små.

7. Har du någon gång ljugit för att få springa?Nej det tror jag inte, kan väl kanske ha varit nån liten vit lögn när jag egentligen lovat att komma hem tidigt men vill springa lite längre än vad jag planerat för och drar till med att det blev ett möte lite hastigt på jobbet så jag kom igång senare. Men det är väl bara en vit lögn va? ;)

8. Hur ofta köper du löparskor?En gång per år.

9. Var/hur handlar du din löputrustning?Det är ju egentligen bara skor som är särskild utrustning för mig och dem senaste åren har jag köpt dem på Intersport. Kläder köper jag mest online och helst på rea.

10. Dygnets bästa springtid?
Kvällen när jag fått i mig mat över under dagen. Men jag måste vänta minst 2h efter maten annars går det inte alls.

11. Hur ofta tävlar du?Innan förra året har jag tävlat en enda gång i hela mitt liv och det var Mini Maran. Förra året sprang jag Å-varvet i Eskilstuna och Blodomloppet i Västerås. I år ska jag springa Tough Viking i Stockholm, Vår Ruset i Västerås, Å-varvet i Eskilstuna, Blodomloppet i Västerås och sen eventuellt nåt höstlopp också. 

12. Vilken är favoritdistansen?5 km

13. Har du ett mantra som du rabblar i huvudet när du blir trött?Kom igen Nina kom igen Nina kom igen Nina..........

14. Springer du helst i grupp eller ensam?
Helt klart i grupp.

15. Hur återställer du dig efter ett långpass?
Ett varm bad.

16. Vilken snabbhetsträning föredrar du?Backintervaller, men ska börja köra intervaller på planmark också och även testa långintervaller på ca 500m.

17. Vilket lopp drömmer du om att springa?Hmm, har ingen löpardröm.

18. Vilken kändis skulle du helst vilja springa med?Placera Channing Tatum framför mig så kommer jag jaga. Eller Jack Nicholson bakom mig så kommer jag fly.

19. Vilka tre till fem löp/träningsbloggare utmanar du att fylla i den här listan?Jag utmanar Malin Nylén, grundare av B.A.B.Y Runners Team Sverige.
Hmm, sen vet jag inte vem mer. Känner inte så många bloggare och en av dem utmanade ju mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar