söndag 13 april 2014

Det kostar att ligga på topp...

... för nu ligger jag i soffan halvdöd i en förkylning :(

Jag hade så sjukt kul i fredags. Förfesten var kanon, jag lämnade jobbet strax innan 16, fick skjuts dem dryga 200 meterna till Calle där vi badade jacuzzi och drack både drinkar och cider i den underbara vårsolen. Jag var ensam tjej som skulle göra mig i ordning så hade gott om tid och plats för det. Lovely!


Jag vet inte riktigt hur många vi var på jobbfesten sen, men tror ca 60 pers iaf. Trevligt mingel, asgod catering, det var riktigt god mat och under maten var det uppträdande av den lokala trollkarlen Carl Tillenius. Jag blir nästan lite förbannad av trolleri, jag känner mig lurad på nåt sätt. Eller ja, det är väl tanken men det retar mig lite för det går ju inte att göra saker som dem gör. Det är helt magiskt helt enkelt, hö hö hö!

Hade en hemsk huvudvärk ett tag under kvällen och kände att det skulle bli en tidig kväll om det inte släppte. Så tillbaka till Calle och två brusalvedon sen släppte huvudvärken som tur va och festen fortsatte till 01.
Sen tog efterfesten vid och jag missade både en och två bussar hem. Men efter att ha växt upp på landet så är man rätt förberedd på att inte ta sig hem så tandborsten var nedpackad och Damir förberedd på att jag eventuellt skulle bli kvar. Klockan 9 gick första bussen hem och jag vaknade oväntat pigg och fräsch, trots dryga 4h sömn :) 
Det var verkligen en underbar morgon på landet. En grymt rolig kväll i minnet, ömma fötter efter en hel natt med dans och vårsolen som värmde. Plus att jag som sagt mådde väldigt bra också och inget bakis alls :)



Verkligheten kom dock ikapp mig under dagen och jag tog en eftermiddagslur på 3h. Sen gjorde jag inte många knop igår lördag, Damir jobbade natt i dörren jag var själv hemma också. Jag tror jag somnade till vid 23 i soffan och låg här och halvslumrade ända fram till 02. Vad är det med envisheten att inte gå och lägga sig när man är trött?

Har hittat några nya blåmärken på benet som jag starkt misstänker  kom till i fredags. Inte för att jag kommer ihåg att jag slog i men man brukar ju vara hulken i fyllan så :)

Men om jag var på topp i fredags så kan jag ju säga att förkylningen har hunnit i kapp mig big time. Halsontet som började förra söndagen har övergått till en dunderförkylning med en hemsk hosta som grädde på moset. Gött gött!
Så i natt blir det soffan för mig eftersom Emilija fortfarande inte vill sova egen säng och jag vill inte ligga i samma rum som henne och känna mig besvärad varje gång jag hostar. Samt att Damir gnäller på att han inte kan slappna av när hon sover i mig säng bredvid honom. Så i natt blir det Damir ensam i sängen, Emilija på en madrass nedanför min säng och jag själv ute på soffan. Nitlotten måste ju blivit min med både hosta och sova på soffan :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar