måndag 21 april 2014

Dieten är igång

En diet är verkligen planering med stort P. Jag tror helt enkelt inte att det går att lyckas hålla ett speciellt kostschema utan planering, det är alldeles för mycket detaljer för att få till det bara hux flux. Jag tror jag kollat på mitt kostschema 150 gånger idag för att få ihop  min vecka och ändå är jag inte klar med min planering än. Det är lite promenader som ska planeras bara sen är jag klar :)

Imorse kom mamma och pappa hit och hämtade mig och Emilija för att åka ut till syrran och Thomas på landet. Vilken dag! Damir kom senare han också, efter lite inköp och träning. 
Jag passade på att ta en promenad medans mamma och Elsey passade skruttas. 
Nästan exakt 60 minuter blev det och det kändes så bra så jag bestämde mig för att testa springa lite senare idag. Har ju varit förkyld i två veckor nu och vilat nästan lika länge. 
Efter promenaden var mina fingrar som små fläskkorvar, stramade och var allmänt obehagliga. Ett gott tecken för det visar på att jag är full med vätska och den här pluffsigheten jag känner efter två veckors icketräning är mest vätska och ingenting annat. Så fläskkorvsfingrar = bra skit!

Löprundan ikväll bestämde jag skulle bli 5km. Eller jag bestämde mig iaf för en runda som är 5km sen hur det skulle gå att springa hade jag ingen aning om. Men det gick faktiskt väldigt bra, över förväntan. Sista 500 meterna var hemska, en jobbig uppförsbacke knäckte mig totalt. Men det gick och jag klarade det utan att sakta av nån gång. Känns som ett bra tecken på att kroppen är på väg tillbaka :)


Förutom bra träningsdag så har det varit en underbar dag med familjen. Älskar verkligen livet på landet, längtar faktiskt lite till att få flytta ut på landet med min härliga familj. Vore underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar