onsdag 23 april 2014

Diet - dag 3

Två mornar i rad har jag klivit av bussen ca 4,5km från jobbet och traskat sista biten. I detta underbara väder så njuter jag av min morgonpromenad. 
Benen kändes jättetrötta idag och inte så konstigt med tanke på att jag efter två veckors vila har både powerwalkat och sprungit två av två dagar. Så min och Mickes löpning efter jobbet idag blev efter 4km till en promenad istället. Mina ben orkade helt enkelt inte och så här i uppstarten efter en förkylning så tänker är jag snäll mot kroppen och faktiskt lyssnar lite på den :)
Hela kvällen nu har jag haft värk i benen och försökt stretcha bort det. Får ta en till stretch innan jag lägger mig sen ikväll också. 

Själva dieten flyter på bra, jag tappade nästan 1,5kg bara från igår till idag. Vätska såklart och med tanke på att mina fingrar vad som fläskkorvar även på promenaden idag så finns det ytterligare vätska att förlora så här första dagarna. En liten tröst för de tråkiga siffrorna vågen visade igår :)


Det känns bra och jag blir på väldigt bra humör när jag känner mig duktig som klarat första dagarna så bra. Klappar mig själv lite på axeln och känner mig stolt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar