torsdag 17 april 2014

Dagens tips - varning för lättklädda bilder, hahaha!

Tantvarning men ack så bra jag tror dem kommer vara...
Nu ska jag bekänna, eller vad man nu ska kalla det, ett litet problem jag haft nu ett tag när jag är ute och joggar. Efter ett tag blir jag så jäkla nödig, som magknip gånger 100. Inte så jäkla kul när man är mitt ute på en runda att känna att typ NU måste jag gå på toaletten eller så skiter jag på mig. Känslan är hemsk och så jäkla irriterande för det går inte över. Flera gånger har jag fått ge upp och gå istället, förhoppningsvis är man nära en toalett så man kan göra det som krävs liksom.

Så himla tråkigt dem gånger man känt att man kan springa längre, benen känns pigga och flåset är med en. Men nääää, då ska magen krångla. Har liksom inte fått nån ordning på det och inte vetat hur jag ska göra. Har gått på toa innan jag sticker ut men inte ens det har hjälpt.
Sen en gång när jag stack ut och hade mina shape tights från Röhnisch så kände jag ingenting. Magen var hur lugn som helst. Shapemodellen sitter ju tight och håller in typ allt.
Sen har jag självklart haft dem tightsen varje gång jag är ute och de har funkat varje gång. Tjohoooo!

Så min teori, delad med en kollega som hade samma problem som mig ett tag, är att tarmarna helt enkelt sätter igång när man springer. De guppar och far runt inne i magen och resultatet blir en akut nödighet. Men när jag haft mina shape tights så har jag sprungit 8-9 km utan en enda liten nödighet alls. Helt underbart!

Så när jag var och handlade på mitt kära Lidl igår så såg jag att dem hade underkläder som smiter åt och och håller in. Och då tänkte jag att dem här måste ju funka lika bra som mina tights. Så jag köpte mig ett par trosor och ett linne. De kostade ca 100kr tillsammans, så ingen jätteinvestering direkt. Provade när jag kom hem och jag tror nog tusan att de kommer funka skit(hö hö hö)bra! Linnet satt så jäkla tight att jag knappt fick av mig det utan hjälp av Damir. Trosorna går upp över naveln så de kommer också blir asbra. Fasen vad glad jag är, då kan man ha vilka kläder som helst och magen får det stöd den behöver.

Så det här mina vänner är mitt tips till er som har samma problem som jag. Jag vet att det finns iaf en person till där ute med samma skitproblem. Jag pratade nämligen med en av tjejerna på B.A.B.Y-träningen som till och med fick avbryta och gå hem för att magen krångla massor efter vi hade kört lite distans. Jag hoppas hon läser mitt meddelande jag skickade på facebook och att hon inte blev allt för förfärad av bilderna jag skickade med på mig själv i tighta underkläder :D


Så skynda nu till Lidl och shoppa tanttrosor!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar