måndag 31 december 2012

2012



Ja då var det snart dags för ett nytt år igen. Fasen vad tiden går fort när man väl tänker efter. 1 år, 12 månader, 52 veckor, 365 dagar.... Inte illa!
Som jag gjort tidigare år så tänkte jag även detta år försöka sammafatta året lite månad för månad i ett inlägg.

Januari
Jag anlitade min PT och startade min kamp mot de överflödiga kilona. Så helt ärligt var det inte så mycket annat än bebis och träning denna första månad på året.

Februari
Sitter och läser tillbaka på februari och inser att det var en riktig skitmånad. Evighetsmens på grund av kopparspiralen, ont i händerna, öroninflammation och stiltje på vågen. Haha, det är tur jag hade ett mål annars hade det nog varit lätt att ge upp där och då.

Mars
Här spräckte jag äntligen den magiska gränsen 82,5kg vilket var den lägsta vikt jag haft på många många år. Lyckan var total! Mars var tillskillnad från februari en riktigt bra månad på vågen.
Jag fyllde 29 år och så mycket mer än så var det inte. Bebis, träning och födelsedag. Haha, spännande liv :)

April
Upptäckte en knöl på bröstkorgen som sen visade sig vara mitt eget skelett. Den hade bara inte synts till tidigare för jag hade så mycket fett över den. Väldigt skönt konstaterande av läkaren.
En annan läkare, närmare bestämt en ortoped beslutade att jag skulle bli tvungen att operera båda mina händer.
Vågen visade äntligen en 7a först och jag kände mig inte längre tjock.
Jag startade projektet Uppför Vilstabacken med målet att ta mig upp springandes ändå upp till toppen av Vilstabacken.

Maj
Maj var en riktig transportmånad i dieten och träningens tecken. Närmade mig målvikten och körde på bara.
En till tatuering landade på min kropp "2011-10-26 moje srce".

Juni
Äntligen nådde jag mitt mål med min PT. 74 nånting kilo vägde jag in mig på. Tjohooo! Ett 20 veckor långt samarbete var nu över och det kändes väldigt bra allting. Detta firade vi med en helg i Göteborg. Jag och Damir gick på Liseberg, åt gott och bodde fint på hotell.
Jag opererade min högra hand och levde som handikappad i två veckor.

Juli
Jag och Damir var tre dagar till Prag och lyxade till det för oss. Lärde mig tycka om öl igen :)
Förkyld för typ 7e gången i år. Vi var ca 10 dagar uppe i Umeå och "semestrade". Jag och Damir hade mycket egentid och åkte iväg på dagligt utflykter.
Åt alldeles för mycket (som en semester brukar se ut) och tränade alldeles för lite.

Augusti
Ångest är väl det bästa ordet att beskriva hur jag upplevde årets augusti. Efter att ha dietat i ett halvår så kändes det enormt pluffsigt i kroppen två månader senare utan diet. Men här satte jag mitt nya mål och det är det målet jag kör mot nu. En mil under 60 minuter och 68kg på vågen.
Vi var nästan en vecka till Gotland också. Underbara familjen Stenhoff bjöd på husrum. Gotland är verkligen en favorit. Nästa sommar hoppas jag vi kan tajma in och vara där samtidigt som Ella också.

September
Höften började strula och en operation av vänsterhanden, så såg sjukläget ut just då. Vår nya PWO Craze kom in och förgyllde våra liv. Fortfarande bästa PWO jag testat.
Vi var till Gdansk med tjejklubben. En mycket mysig helg men samtidigt blev det en besvikelse eftersom flera av tjejerna ville hoppa av och det ledde till att vår lilla klubb splittrades :(

Oktober
Äntligen var 7an tillbaka på vågen och träningen flöt på bra som bara den. Emilija lessnade på att följa med till gymmet så vi slutade träna tillsammans och bytte av varandra istället.
Vi flyttade ut till systers hus på landet för att vara hus- och kattvakt. En av två katter överlevde iaf denna vecka. Så jäkla hemskt att hitta den ena död bara nån dag efter att vi flyttat dit :(
Vi bokade en solsemester som vi ska åka på om ca 1,5 månad.
Emilija fyllde hela ett år och det firade vi med två kalas. Sen började jag ju även på mitt nya jobb i oktober också.

November
Jag körde novemberutmaningen här på bloggen. Tråkigt nog var det ingen som ville haka på, men jag fick iaf bra resultat och det är ju det viktigaste för mig så :)
Började jobba lite mer regelbundet på torsdagar och fredagar. I samband med detta så började jag även gå powerwalks tidigt på morgonen på gymmet. Skönt att inte behöva tänka på vädret när man ska gå.
Emilija var sjuk, iaf febersjuk, för första gången.
Annars var det bara träning, träning och åter träning.

December
December började storartat på Grand hotell i huvudstaden. Zeljka hade fixat en svit till oss och det var sååååååå lyxigt. Tack igen!
Vad har med hänt här i december? Jag sitter ju i Umeå nu och skriver så här har vi spenderat några av decembers dagar :)
Körde fast med bilen i en snödriva kanske förtjänar att kommas ihåg också :)

Ett år fullt av träning kan man ju konstatera. Och det kommer nästa år också att bli. Massa träning och så hoppas jag på att fylla det med andra trevliga upplevelser. Och självklart ser jag fram emot att nå mitt uppsatta mål i juni :)

Gott nytt år på er mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar