onsdag 12 december 2012

Snart är det jul igen



Yes, snart är det jul igen. Idag har jullistan rullat runt runt på Spotify här hemma.
Har faktiskt bara en julklapp kvar att köpa och det är till systerdotter Bella. Hon önskar sig kläder, tuffa kläder till och med, så det känns inte så jobbigt faktiskt. Det här är första julen som vi vuxna sagt att vi bara ska köpa julklappar till barnen, så antalet klappar har ju minskat rejält. Iaf antalet svåra klappar. Jag och Damir har ju bokat vår resa som julklapp/present så där behöver jag inte heller klura ut nåt bra att köpa. Perfekt!

Damir undrade varför jag slagit in allt vi köpt till Emilija, att hon ändå inte förstår vad julklappar är. Får väl erkänna att det är lite för min skull jag slagit in allt. Jag liksom gillar att småpyssla lite och framför allt så kommer jag gilla att se henne sitta där i en hög med klappar.
I helgen tänkte jag att vi skulle klä granen också. Och baka lussekatter, kanske en halv sats iaf. Har två som berättat att de gjort dubbel sats och sen fått stå hela dan och rullat katter, det har jag ingen lust med så jag safear med en halv sats bara :)

Precis nu blev jag väldigt sugen på knäck också så det får bli en sats av dem också. Skulle vara kul att testa nån nytt julgodis. Har ni nåt tips på nåt gott och enkelt som jag kan göra. Ni som känner mig vet att jag är rookie i köket så jag menar verkligen när jag skriver nåt enkelt.

Postade alla julkort idag också. Jag la dem på den gula lådan, har sett några röda lite här och där men det kan väl inte göra nåt om man lägger på den vanliga va? Hoppas inte eftersom det redan är gjort :)

Imorn ska vi på julbord med jobbet, eller julshow rättare sagt. Jag bokade oss på Wallmans i Sthlm, det ska bli himla kul. Jag har aldrig varit på Wallmans faktiskt, bara Golden Hits men det är väl samma kedja så borde inte vara så stor skillnad. Kul ska det bli iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar