måndag 3 december 2012

- Och träningen går bra ser jag.

Den kommentaren är inte fy skam att få efter en tredagars ätarhelg. Och tänk att det fick jag på gymmet idag. Benträningen kändes genast mycket lättare :)
Tänk vad så lite kan göra så mycket. Så ni där ute som går och kikar på personer på gymmet, kanske tycker dem har snyggat till formen lite eller kanske gått ner lite i omfång. Säg nåt! Mottagaren kommer bli så himla glad och då blir man själv glad också för den delen.
Give some and you will get some!

Benträning idag som sagt, det kändes som det var igår jag körde ben. Inte i benen utan i skallen. Eftersom det var ben senast jag var på gymmet, i torsdags, så är det inte så konstigt att det känns så heller. Men nu har Damir kastat om lite i vårt schema så det är bara göra som han säger :)

Körde:
6 set benböj i Smithen
6 set i sittande benpressen
4 set i utsida lår-/rumpmaskinen
3 set sittande baksida
3 superset liggande baksida och squatmaskin

Körde även två övningar bröst också, eftersom jag missade det passet i fredags och ville komma i fas med Damir. Om det skulle vara så att vi kanske får barnvakt nån kväll och kan köra tillsammans.

Nu när jag inte kör jättehårt på dieten så äter jag lite mer kolisar. 1dl havregryn på morgonen och så lite bär till det. Tänk att man kan ha saknat havregrynsgröt så mycket :)

Enligt min långsiktiga plan så ska jag ju fortsätta gå ner strax över 0,3kg i veckan för att nå mitt mål i juni. Det kan ju som sagt inte tyckas vara så mycket, men de ska bort VARJE vecka och inte bara lite då och då. Om man kör 0,3 varannan vecka och 0,4 varannan vecka så har man iaf en lite riktlinje till viktminskningsplan.

Vecka 23 - 67,7kg (nånstans här ska jag vara i mål)
Vecka 22 - 68,1kg
Vecka 21 - 68,4kg
Vecka 20 - 68,8kg
Vecka 19 - 69,1kg
Vecka 18 - 69,5kg
Vecka 17 - 69,8kg
Vecka 16 - 70,2kg
Vecka 15 - 70,6kg
Vecka 14 - 70,9kg
Vecka 13 - 71,3kg
Vecka 12 - 71,7kg
Vecka 11 - 72,0kg
Vecka 10 - 72,4kg
Vecka 09 - 72,7kg
Vecka 08 - 73,1kg
Vecka 07 - 73,5kg
Vecka 06 - 73,8kg
Vecka 05 - 74,2kg
Vecka 04 - 74,5kg
Vecka 03 - 74,9kg
Vecka 02 - 75,2kg
Vecka 01 - 75,6kg
Vecka 52 - 75,9kg
Vecka 51 - 76,3kg
Vecka 50 - 76,6kg
Vecka 49 - 77,0kg (det är nu det)

Fråga mig inte varför jag började bakifrån, det har jag ingen aning om. Men nu orkar jag inte rätta till det. Det är ju som sagt bara en riktlinje så jag vet på ett ungefär var jag ska ligga varje vecka. För min veckovägning kommer jag nog fortsätta med. Sen kommer det garanterat att diffa upp och ner flera kilon, sån är ju kroppen. Men ja, något så när måste det ju stämma om jag ska nå mitt mål :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar