lördag 8 december 2012

Min Idol gav mig inspiration till att testa höften igen



När gums slog sitt personbästa på 5 kilometer på lite över 27 minuter så blev jag så otroligt sugen på att testa springa jag också. Det var ju ett bra tag sen nu som jag bestämde mig för en paus med löpningen till efter nyår. Men ja, det blev en liten tjuvstart idag för idag var jag verkligen sugen på att springa.
Målet var 25minuter men det gick bara inte. Så här i efterhand så kan jag ju se vad jag gjorde för fel. Jag gick ut för långsamt på 9km/h alldeles för länge. Inte förs jag närmade mig 1a kilometern så ökade jag och då blev det för svårt att ta igen tiden. Så nästa försök så går jag ut hårt direkt :)
Men jag tvingade mig själv att klara 27 minuter och det klarade jag iaf. Och sen visade det sig att jag "slog" henne med 6 sekunder, haha. Så nu vet jag att jag pushat henne till att springa MINST 7 sekunder snabbare nästa gång. Jag tror nämligen inte det finns nån mer tävlingsinriktad människa än henne.

Jag hoppas hoppas hoppas att höften håller denna gång. För gör den ont efter detta långa uppehåll så är det ju verkligen nåt som är fel och det är väl bara inse att löpning inte är min grej. Men jag hoppas verkligen att det inte blir så. Tyvärr måste jag erkänna att jag känner lite lite i höften, men inte smärta utan mer stelhet. Så förhoppningsvis så blir det inte värre än så här.

Ingen styrka idag, rätt skönt att vila från vikterna faktiskt. Imorn är det lördag och det betyder vilodag. Men jag ska på tjejmiddag på kvällen och dricka lite vin tänkte jag, så vette tusan hur det blir med träning på söndag. Hmm, två vilodagar är ju inte riktigt min grej. Kanske får lirka fram ett pass imorn, får se vad mannen säger :)

Nu ska jag krypa ner under täcket och läsa om Mr Grey. Har ni hört talas om honom? ;)

2 kommentarer:

  1. Du är grym och du känner mig för väl! Mot 25min!!! :) Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill verkligen men höften gör för ont. Fan vad surt det känns :( :(

      Radera