söndag 2 december 2012

En härlig helg i huvudstaden

Fredagen började ju med vägning och mätning. Jag är väldigt nöjd med mina resultat. Jag har kommit en bit bort från 80-sträcket och så hade jag minskat 6cm om magen och 3cm om låret. Är mest glad över låret, haha!
Armarna vill inte släppa än, men det är bara fortsätta så kommer fettet där att släppa det också. Det är ju verkligen så att kroppen släpper ifrån sig lite olika från kropp till kropp. En del tappar magen först medans andra blir smalare överallt förutom magen.
Men ja, det känns ju bra att veta att bara man fortsätter så kommer det släppa överallt tillslut :)

Efter jobbet så åkte vi till Ella i Sthlm. Middagsmys och rödvin. Mumsfilibaba!

 
 
Lördag förmiddag så åkte jag och Damir in till stan för att checka in på Grand Hotell. Aldrig någonsin har jag bott så himla lyxigt. Vi har bott på slott och herrgård förut, men det går inte att mäta mot detta rum (eller våning rättare sagt). När vi öppnade dörren till vårt rum så blev vi bara paff....
- Va faan! lyckades Damir kläcka ur sig. Jag fortsatte stum ett tag till.
Snälla underbara Zeljka, som jobbar på bokningen där, hade ordnat det så himla fint till oss. Dels uppgraderat vårt dubbelrum till detta underbar rum och så hade vi fått en ask choklad att mumsa på.
Jag låter bilderna tala för sig själva :)
 


 
 

Hotellet hade ett helt underbart spa. Där spenderade vi några timmar på eftermiddagen. När vi kom tillbaka till rummet så beställde vi Room Service för första gången någonsin.
En flaska mousserande, Cava.
 
 

 
Sen gjorde vi oss redo för vårt underbara julbord på Reisen Hotel i Gamla stan. Det var tredje året i följd som vi åt där. Ostron, hummersoppa, sill, lax, paj, potatis.... Ja ni vet. Men sen får man också gå och plocka på en underbart skaldjursbuffé. Humrar stora som underarmen, krabba, kräftor, räkor... Mums!
Ostar och så självklart ett desertbord. 



 

 
 
 
Klockan 12 checkade vi ut, hämtade Emilija hos Ella och åkte hem till Eskilstuna igen.
Underbara underbara helg!


2 kommentarer:

  1. Härligt att ni hade en fin helg :) glad att jag kunde påverka den något :) KRAM

    SvaraRadera