onsdag 26 december 2012

Cant live without

Det blev sisådär med julefriden i år. Ibland blir allt bara så fel. Minsta lilla sak blir hundra gånger förstorat och tillslut blir ynka litet ord fel. Man reder ut men hinner inte andas ut och komma igen förs det blir ytterligare missuppfattning och så är det igång igen.

Nu när jag ligger här i bäddsoffan uppe i Umeå med Damir bredvid mig så kan jag inte förstå hur nåt så banalt som mattider, blöjbyten och nyårsplanering kan få så orimliga proportioner och få oss ur balans som det fått dessa dagar.

Men så pratar man med nån lite äldre. Nån som är gift och varit så i många år. Hon frågar mig om jag tror att de alltid har guld och gröna skogar i sitt förhållande. Det handlar inte om hur grälen börjar eller vad de innehåller. Det handlar om vägen ur dem och lärdomen från dem.
Hmm....

Till vänster om mig sitter mitt livs kärlek vid datorn och kolla basket. Emilijaskrutten ligger i rummet intill och snarkar som en hel karl. Och här ligger jag med en känsla av enorm glädje.

Så där ja, det var ett tag sen men nu blev det ett sånt där bla bla bla inlägg. Man bara skriver och skriver sen helt plötsligt är tråden borta :) haha

Aja, julefriden får bli mellandagsfrid istället helt enkelt :)

Emilija var förövrigt världsbäst på att åka långresa i bil. Den där ungen är oslagbar i snällhet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar