söndag 4 augusti 2013

En helg fylld med festligheter

I fredags hade vi bestämt middagsträff med Tezzan, Martin, Fia och Johan på Papas Tapas här i stan. Det var verkligen hur trevligt som helst, jag tror vi satt där i 3,5 timme innan vi gick vidare till Bishop för ytterligare en öl där.
Maten på Papas Tapas är sjukt gud, hade faktiskt glömt hur mycket jag gillar den maten. Massa vitlök och mamma mums. Jag tog fyra tapasrätter, vitlöksfrästa champinjoner, tigerräker, Burrito och cevréost med parmaskinka och pinjenötter med honung. Jag blir fasen sugen nu igen bara jag skriver om rätterna. Det är sånt här som är jobbigt att vara utan när det är dags för deffen sen. Det liksom går inte att kominera sån här mat med diet, no no.

Sen blev det lite spontant lite festligheter på lördagen också. Träffade flera nya bekantskaper och hade en riktigt kul kväll. Med nya människor får man lära sig nya saker, igår fick jag lära mig sällskapsleken "Ölglasögon". Haha, jag tror nog bara det är vi svenne bananer som gör sånt här och har så jäkla kul när vi gör det. Nån som känner till leken? :)

Det kom en sjujäkla regnskur vid 23-tiden så vi fick lov att packa in oss inomhus en liten stund innan vi traskade ner på stan för lite festival. En sjukt trevlig kväll på hemmafesten och väldigt trevligt ute på krogen också. Stadshotellet hade öppnat upp och hade lite klubb också, väldigt lyckat!
 
 
Efter en sån här helg så kommer ju den där lilla jävliga ångesten och smyger sig på. Det är en jäkla tur jag sköter mig hyffsat på i veckorna nu, annars hade det blivit en hemsk väg tillbaka.
Men direkt så lägger det sig lite pluffs här och där på kroppen. Hate it! Men fyra veckor kvar till hårddiet, så är det nån gång jag ska ha sånna här underbart trevliga helger med fest och vänner så är det ju nu.
 
Nu lite sömn innan vardagen är här igen. Imorn börjar Damir jobba igen och Emilija ska till dagis. Jag kommer stå för lämningen så får Damir hämta. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar