fredag 16 augusti 2013

Fredagsfys :)

Fredag med allt det innebär. Tröttare än tröttast när det gäller mig. Jag har varit rätt trött hela den här veckan, vet inte riktigt vad det beror på. Det har inte varit senare kvällar än vanligt och inte mer träning än vanligt. Kanske mensen, vad vet jag? Det känns ju sådär att klockan ringer imorn också för jobb i socialpsykiatrin 7-12. Bara 5 timmar så ingen fara, men dock en tidig morgon. Jag ska även jobba extra på söndag, men då blir det kväll så jag får iaf sova ut lite då.
Men men, jag ska inte klaga, jag får ihop lite extratimmar iaf :)

Idag var det dags för 5an igen och det gick typ precis lika tungt som i måndags, men till min glädje så upptäckte jag att jag minskat tiden med 2 minuter. Så 31.53 på 5km får jag faktiskt säga är godkänt. Men flåset är katastrof!!! Som jag mår nu när jag springer så kan jag knappt fatta att jag sprang den dubbla sträckan för bara två månader sen?!!! Galet!

Från löpspåret till gymmet. Det var varmt idag så jag blev verkligen otrevligt svettig och inte blev det bättre av ett riktigt härligt benpass heller. Baksida och vader fick jobba på gymmet ikväll.
Benböj fri stång
Utfall i hack squatten
Sittande baksida lår
Liggande baksida lår
Raka marklyft
Höftresningar med ett ben
 
Supersett mellan två olika sittande vadpressar, totalt runt 200 reps. Jag var så himla trött att jag inte hade koll på hur många varv jag kört. Och eftersom jag absolut inte vill "fuska" med min vadträning så gjorde jag ett extra varv bara för att vara säker på att det inte blev ett för lite. När jag kör vader är det 5 varv som gäller med två övningar.
 
 
 
Skrutt har haft en jobbig dag idag. Hon är väl trött som oss andra, trött och otroligt gnällig vilket är väldigt ovanligt för att vara henne.
Jag lät henne bada för att få tiden att gå lite, i badet är hon skitglad och alla mår ju bättre glad än ledsen. Glädjen försvann dock väldigt snabbt när jag tog upp henne igen. Men nu ligger hon och sussar så gott. Hoppas hon ger Damir (och sig själv) lite sovmorgon imorn.



 
 
Nu lite bok och sen sooooova. Ha en trevlig helg där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar