torsdag 8 augusti 2013

Tillbaka på banan igen :)

Igår var en sorgens dag men idag är en ny dag och jag mår mycket bättre och är glad igen :)

Ikväll testade jag att göra chokladfluff och det var riktigt gott. Nu gjorde jag lite för mycket, det kunde ha räckt till en hel armé. Men som tur är har jag ju en Damir som kan äta rätt så rikliga mängder av det mesta, haha. Så en 1/4 av det jag gjorde blir nog alldeles lagom. Det kommer bli mycket fluff när dieten drar igång sen. Hela satsen innehåller ca 400 kcal, så 1/4 blir ju bara ynka 100 kcal. Perfekt när sötsuget kommer fram åt kvällningen. Jämfört med 100g mjölkchoklad eller en Snickers, som innehåller mer än 500 kcal, så är ju min fluff helt perfekt!

 
 
Idag var jag taggad på gym, hade tänkt ta en promenad dit men det verkligen öste ner. Så det fick bli 40 minuter på crossen istället. Det var länge sen jag stod på den så det kändes riktigt bra faktiskt. Sen körde jag ben och mage. Jag gillar verkligen min benträning nu. Jag är så sjukt taggad på att forma till mina ben att benträningen blir riktigt rolig. Asjobbig men rolig :)
Eller ja... Ok... Vaderna tillhör ju också benen och det tycker jag verkligen är astråkigt att träna. Jag måste börja med vaderna i fortsättningen för annars blir det bara nån hattig övning och inte alls nåt bra.
Men idag körde jag iaf:
Benspark med ett ben i taget 4 set på varje ben
Benspark med fokus insida 3 set
Benspark med fokus utsida 3 set
Benböj 5 set
Head squat 4 set
Sittande benpress med ett ben i taget 3 set
Benspark i djupt läge med rumpan så man sparkar uppåt 3 set till failure. Med andra ord så många det bara går innan det inte går mer :)
 
Sen körde jag vadpressar 4 set och 30 reps i varje set.
Och sist så supersettade jag stående vadpressar med situps. Eller jag körde 2 set för vaderna och 4 set situps. Och det är exakt därför jag måste köra vaderna först hädanefter. Annars fuskar jag som jag gjorde idag. Men om man bortser från sista vadövningen så blev det ett riktigt riktigt bra pass ikväll. Jag orkade inte ens stå upp i duschen utan fick snällt sitta ner och duscha. Då vet man iaf att man fått till ett bra pass.
 
Nu ska jag krypa ner ensam i sängen. Damir har  flyttat ut i vardagsrummet nu när det är så varmt. Sen måste jag bara dela med mig av några sms jag fick idag. Han är väl en riktigt romantiker min älskling?!!
 

 
Haha, älskar dig också lite lagom ;) ♥



Edit... 22.31
Såg att jag glömde skriva receptet på min chokladfluff. Sorry :)
3 äggvitor hårt vispade, man ska kunna vända upp och ner på bunken. 
Sen vispar man i:
2dl caseinpulver (choklad)
2dl vatten
In i kylen en stund sen ÄT!!

2 kommentarer:

  1. Han är rolig han.40 minuter på crossen hmm jag som är nästan död efter 30.Starkt jobbat på gymmet o med promenader.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack mamma. Och med tanke på värmen på gymmet så är dina 30 minuter bra mycket bättre än mina 40 ♥

      Radera