söndag 4 augusti 2013

Livet på landet

Jag vet inte vad vi hade tagit oss till utan Gillberga dessa varma dagar. Vi är där ute varje dag nu, solar, badar, grillar och bara är. Emilija har ungefär tusen gånger mer att göra där än här hemma i lägenheten. Hon kan strosa omkring naken och har massa stora ytor att vara på. Det är verkligen helt underbart! Och väldigt skönt att man har världens bästa föräldrar som man inte ledsnar på att träffa heller :) Haha, bäst är ni mamma och pappa ♥




Kongo-katten mår inge bra. Han har blivit smalare och smalare sen i våras och nu är han bara skinn och ben. På onsdag har vi tid hos veterinären. Jag hoppas verkligen det inte är nåt allvarligt, typ nån envis mask i magen som äter upp all näring. Tyvärr är jag rädd att det är nåt mer allvarligt men jag hoppas iaf att hon kan ge oss beskedet att han inte lider. Usch, onsdag ser jag inte fram emot :(


Idag var mamma och pappa barnvakt åt kusin Fille. Emilija har varit så mysig med honom, hon ska kramas och hålla om. Hon ger honom leksaker och servar honom med vattenflaskan lite titt som tätt. Men det märks att hon har respekt för honom, här på bilden har hon lyckats sno åt sig hans gunghäst när han inte ser. Men så fort han kom mot henne så hoppades hon snabbt av den. Haha, gullepluttan!

 
Vi uppskattar verkligen att vi kan vara där ute precis när vi vill. När vi blir äldre så vill jag att Emilija ska känna precis samma sak som jag känner, att vi alltid är välkomna. Vi är verkligen alltid välkomna, vi har fortfarande nyckel och får vara där så mycket vi vill. Det är guld värt ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar