torsdag 1 augusti 2013

Scitzofrent väder

Jag hann med min promenad jag skrev om igår. Blev erbjuden skjuts till jobbet och fick i och med det en timme tillgodo på morgonen, PERFEKT för en morgonpromenad! Så 05.30 var jag ute och traskade min runda. Har verkligen sömnen kvar i hela ansiktet när jag går så där tidigt, haha.
Sen bar det av till jobbet. Det känns faktiskt riktigt bra att vara själv, det är lite grejer jag behöver hjälp med men det tror jag chefen kan hjälpa mig med nästa vecka när hon är tillbaka.
Hann vila en ca 40 minuter när jag kom hem innan jag skulle vara på nästa jobb, inte nån längre rast och ingen ro här inte.
Det kändes ju lagom kul att ha tackat ja till jobb när det verkligen öste ner när jag skulle cykla dit. Full regnmondering på i hissen och så när jag kom utanför porten så sken solen. Men det är bara några hundra meter dit så jag orkade inte byta om igen.
 



 
Tror det har börjar och slutat regna säkert 10 gånger ikväll. Så himla tråkigt att det regnar just ikväll när det är Rix FM-festival här i stan. Åkte förbi festivalområdet några gånger och stackarna stod där i spöregnet.
 
Träningsvärken i mina ben är inte att leka med. Lagom med träningsvärk kan jag faktiskt tycka är skönt, men när det är som idag så är det hemskt. Precis alla rörselser gör ont, sätta mig, ställa mig, upp för trappor, ner för trappor.... Allt! Dag två brukar vara värst så det lär ju bli värre imorn.
Kommer inte hinna träna imorn, slutar senare imorn och är inte hemma förs 17.30 och så ska vi möta upp Tezzan, Martin, Fia och Johan på restaurangen 18.30. Men men, får köra lite extra hårt nästa pass istället.
 
Tänkte ställa mig på vågen imorn, senast visade den 83kg. Hoppas på lite närmare 80 denna gång. Det känns i kroppen som om jag närmar mig 80 men den känslan har ju visat sig vara fel många gånger förut.
 
Skrev lite med Mac igår och i september kör deffen igång. Är det nån som vill haka på mig då?
Nu lite LOST innan jag kryper ner.
Nattis!

2 kommentarer: