måndag 12 augusti 2013

Tung (i dubbel bemärkelse) måndag

 
Tjolahopp tjolahej vad jag är trött nu. Tröttheten har hängt i ända sen i morse. Jag har verkligen varit trött hela dagen idag men jag hade redan bestämt vad jag skulle köra så det var bara ge sig iväg ändå. Sist jag körde 5km i spåret så kom jag ju bara 2km och fick sen gå resten. Idag hade jag bestämt att det skulle bli 5km och inget annat. Och det blev det, men jag dog nästan. Fy f*n vad tungt det var!
Jag är tung i kroppen efter helgen, rökningen och alkoholen sätter sina spår direkt, vätskan, semesterkilona och så till råga på det så har jag fått mens också. Jag kände mig verkligen elefanttung när jag flåsade mig runt i spåret. Men jag klarade det :)
 
Fick till och med ont i knäna när jag var klar och det är verkligen ett tecken på många kilon. Jag tänker INTE ställa mig på vågen nu, men bara mensen ger 2kg och en helg brukar kunna plussa på 2kg den också. Så 4kg tror jag nog sen i fredags, så det är inte så himla konstigt att jag kände mig tung. Tur det släpper på några dagar bara man stryper alla mängder med mat.
 
Det är nästan 3 veckor kvar till dietstarten och det ska faktiskt bli skönt. Idag tänkte jag verkligen på det, vad skönt det ska bli att bli lättare igen :)
 
Men till dagens träning då:
Först 5km jogg i spåret
Stående vadpressar, superset 10+10+10 x4
Vadpressar i sittande benpressen 15x4
Benböj i Smithen, 2x15 20kg + 3x15 40kg avslutade med 15 djupa reps med 20kg
Benspark, supersett 15+15 x6
Squat "ass to the grass", 4x15
Sittande benpress med ett ben i taget, 4x10
 
Fia kom och joinade mig när jag körde bensparkar, så från där så hade jag sällskap vilket var mycket trevligt :)
Vi avslutade med mage, och som vi avslutade också.
Supersettade med situps och plankan i 30 sekunder. När den ena körde plankan så körde den andra situps. Så höll vi på tills man kom upp i 200 situps. På 30 sekunder så hann man ungefär 30 situps, så det blev några omgångar.
 
Sånna här pass är perfekta på måndagar, då man har överflöd (vanligtvis iaf) med energi efter helgen. Alla depåer är påfyllda och psyket inställt på att köra på för fullt. Så det gäller att passa på.
 
Nu ska jag krypa ner i badet.
Hugs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar