torsdag 15 augusti 2013

En tvådagars......

Både igår och idag har jag ätit ute och druckit vin. Så himla trevliga kvällar båda två. Igår firade vi Fia med en liten AW på Grappa. Åt en riktigt god pasta Cabonara och några glas vin, tre för att vara exakt. Det blev inte speciellt sent så när jag kom hem svidade jag om för en liten kvällspromenad. Inte så mycket för träningens skull faktiskt, kan inte tänka mig att förbränningen är superbra när man druckit vin. Utan mest för att bara låta kroppen röra lite på sig efter en dags stillasittande.

Ikväll hade jag bestämt träff med en gammal pingiskompis. Det var väldigt många år sen vi träffades. Jag tror vi har träffats en gång på kanske 10 år. Bara lite sporadisk kontakt på facebook men ikväll var det dags och det var så himla trevligt. Vi snackade precis hela tiden, ett underbart återseende verkligen. Maria, som hon heter, är precis lika go och snäll nu som hon var då.

Med lite smart planering så hann både jag och Damir träna idag. Körde 20 minuter på crossen sen körde jag ett effektivt pass bröst och triceps. Kommer nog känna av det imorn för jag fick väldigt bra kontakt med musklerna idag.
Egentligen hade jag löpning och ben på schemat idag men det hade jag aldrig hunnit med så det får bli imorn istället. Lite fredagsmys helt enkelt :)

Jag hoppas verkligen det går bättre med löprundan imorn för usch vad tungt det gick i måndags.

Nu ska jag krypa ner och lyssna på min bok. Jag är fortfarande på Jo Nesbö´s böcker om polisen Harry Hole. Jag hade faktiskt tänkt läsa denna bok men det är så himla mycket smidigare att lyssna så jag laddade ner den till mobilen istället. Då kan jag lyssna när jag åker bil, när jag är på väg att somna och när jag springer. Oslagbart!

Ha en trevlig fredag imorn, det ska jag ha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar