måndag 5 augusti 2013

It´s very hot and I like it! :)


 
När jag vaknade i morse såg jag att Damir hade sin kudde i fel ände av sängen. Han körde en Pippi Långstrump för att få det lite svalare. Fråga mig inte varför det skulle bli svalare bara för att man ligger åt fel håll, men det blir det tydligen :)
 
Vår lägenhet är varm i vanliga fall och nu är den riktigt varm. Men jag klagar inte, man kan inte klaga på nåt som man verkligen tycker om. Man får anpassa sig helt enkelt, utan att klaga :)
Men det är lite svårt att sova och man blir lite slö (för slöheten får man väl skylla på värmen?).
 
Idag damp det ner ett mail i inkorgen på jobbet. Att det är dags att anmäla sig till Blodomloppet som går av stapeln måndag 26 augusti. Min första tanke var att köra 5km, men så tänkte jag om lite att det kanske kan vara en perfekt morot för att komma igång och springa nu och att komma tillbaka rätt så snabbt också. Men jag vet inte. Tänkte testa på att springa lite nu innan fredag och bestämma mig då. Idag var det en nära-döden-upplevelse att springa till gymmet. Nu klagar jag inte, men det var alldeles för varmt för att springa. Ändå sprang jag vid 18-tiden. Men när jag kom fram och satte mig för att pusta ut så började jag må jätteilla. Magen gjorde jätteont och jag fick springa på toa. Som tur var gick det över lika fort som det kom. Men 4,7km löpning idag alltså och det kändes helt ok. Men en mil??? Hmm, det är ju frågan om det kommer funka.
Eller jag kanske ska välja milen och se det som ett konditionspass, springa så mycket det går och gå resten. Men det känns ju lite mesigt att inte klara av den distansen man anmäler sig till. Får fnula lite till på den.
 
När illamåendet var över så satte jag igång med min baksida benträning.
5 set 3-splittad sittande baksida lår. Först 10 i övre läget, sen 10 i bottenläget och sen 10 hela rörelsen. Mjölksyran kommer som ett brev på posten.
4 set benböj med fristång.
4 set raka marklyft.
3 set 3-splittad liggande baksida. Precis samma upplägg som sittande baksida med 10-10-10.
4 set liggande benpress med ett ben i taget.
3 set stående vadpressar.
 
När jag skulle gå hem från gymmet så traskade jag på två väldigt trötta ben. Fast jag försökte ha ett bra tempo så lydde inte benen och jag stapplade mest fram. Men det är en bra känsla att ha efter ett benpass, det ska inte finnas nåt kvar.
 
Så 4,7km jogg till gymmet, ett benpass och så 2km promenad hem från gymmet. Imorn blir promenad till gymmet och sen en promenad till på kvällen, om jag får med mig nån.
 
Imorn ska jag till läkaren med Emilija, så det blir faktiskt lite sovmorgon. Skönt!
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar