onsdag 7 augusti 2013

Idag fick min lilla misse somna in :(


Strax efter 9 imorse så tog vi beslutet att låta Kongo somna in. Det är så himla sorgligt att behöva ta ett sånt beslut, men han var sjuk och det var det enda rätta att göra. Det var som om han visste och på nåt sätt accepterade det för han var så lugn hela tiden när vi var hos veterinären. Han la sig till och med på hennes fötter under skrivbordet när hon skrev i hans journal. Plutten :(

Han fick sprutan som gjorde att han inom några minuter skulle somna in. Jag hade honom i min famn hela tiden. Usch, bara grät och grät. Min älskar lilla kompis. Han har tröstat mig många gånger hemma i Skarpnäck. Under perioder då jag var väldigt ledsen och nere så har det varit som om han känner det på sig och ska ligga extra nära.

För ca 10 år sen hämtade jag honom och Ronja. Rätt så snabbt visade han sin speciella karaktär. Han är den klumpigaste, förlåt... Han VAR den klumpigaste katten jag träffat på. Han hade tendenser till bullimi, hetsåt tills han kräktes för att sen äta mer. Ibland fick man till och med ställa undan maten för att få honom att sluta äta.
Han älskade att slicka på ens hud när man hade duschat. På mornarna ville han bli buren som en bäbis och plockade man inte upp honom så använda han sin kropp för att fälla en tills han fick komma upp.

Han hade udda toavanor, en period kunde han bara kissa på lådan. Poopa gjorde han ca 2dm utanför lådan på golvet. Jag höll på bli galen på honom under den tiden. Jag la ut tidningspapper på golvet där han gjorde ifrån sig. Men dem flyttade han bara på, gjorde det han skulle och så flyttade han tillbaka tidningarna igen så han gömde det han gjort.

Lilla plutten :(
Hoppas han inte led och kände allt för mycket idag. Jag saknar honom redan :(

Sista bilden tagen precis innan han fick somna in.
- Sov gott nu Komgo så ses vi i Nangijala ♥

3 kommentarer:

  1. Usch det där är det värsta med djur! Skickar en stor kram!

    SvaraRadera
  2. *Kramar om* <3

    //Tezzan

    SvaraRadera
  3. Ja det var ingen rolig dag igår men ändå det rätta beslutet.Det är tomt här hemma utan Kongo o bara en katt i knät framför tvn.Ronja verkar iallfall må bra

    SvaraRadera