söndag 23 februari 2014

Bildbomb från benpasset...

I fredags satt jag på jobbet och försökte planera lite för helgens träning. Det är perfekt att köra ben på helgen då det är lagom länge till tisdag då jag vill ha pigga ben till Baby Runners. Hade ställt mig i kö för ett pass på Actic men bestämde mig för att avboka och faktiskt köra just ben. Skickade iväg ett sms till Mac i hopp om att han ville köra ett benpass med mig. Och jepp, det ville han :)

9:30 träffades vi på Power Gym, jag cyklade dit och var svettig redan när jag kom dit. Perfekt uppvärmning!
Vi började med vader, supersettade upp emot 8-10 set tror jag det blev. Har jag sagt att vader är det absolut tråkigaste jag vet att träna? Haha, men det måste ju ändå göras.
Sen körde det igång med tunga ben. Jag tror mina var i chock eftersom jag inte kört ett riktigt benpass sen innan jul. Fy tusan vilken smärta direkt i bensparken, haha I like it!


Det är så sjukt kul att köra med Mac för han är så fokuserad och vet precis när man behöver höra det där peppet för att inte ge upp. Sen är han ju grymt vältränad och fin i kroppen, det gör en också motiverad att köra hårdare. Eller vad säger ni, skulle inte ni också ta i liiiiiiite till om ni körde ett pass med denna man?  

Haha, stor som en björn och snäll som en nallebjörn, det är Mac det :)

Vet inte hur många set vi fick ihop innan vi var klara, men jag mådde iaf riktigt illa. Benen kändes lika ostadiga som Bambi på hal is. Efterår satte jag mig på bänken i omklädningsrummet och bara satt. Funderade på hur mina ben skulle kunna ta mig hem på cykeln och insåg att det skulle inte funka så jag la mig i solariet en kvart för att vila. Somnade direkt och vaknade av mina egna snarkningar. Lovely!

Sen kändes det helt ok att cykla hemåt, sjukt härlig känsla när man vet att man verkligen gett allt på passet Känslan av att ingenting kan stoppa en :)

Tog ett sånt där underbart skön bad på kvällen sen, drack ett glas vin och bara njöt. Sen till Mello dippade jag grönsaker och drack ytterligare ett glas vin. Härliga lördag!

Idag söndag har jag lagom träningsvärk. Skönt det eftersom jag strax ska bege mig till Stockholm och möta upp Emma och Ella för att se finalen i Biggerst Loser. Det ska bli jättekul att se årets deltagare, förra året blev jag sjukt inspirerad av alla fantastiska resultat. Ska fixa till mig lite nu, kan ju hända att jag fastnar på bild, haha :)
Tänk att det redan gått ett år sen vi satt där i publiken och hejjade på vår fina Emma ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar