söndag 2 februari 2014

Oj vad man hinner med mycket när man går upp skapligt en söndag :)

Var på gymmet 9:30 idag också, hade bokat mig på ett pass som heter Reshape
Klassen som utmanar din kondition, styrka och uthållighet under 30 intensiva minuter. Vi använder kroppen som redskap och varvar funktionell styrka med pulshöjande konditionsövningar.
Det var sjukt jobbigt, det stämmer verkligen det där med intensiva minuter. Men hade bestämt mig för att köra ben efteråt och så fick det bli. Har fortfarande besvär med mitt vänsterknä så jag körde bara övningar där jag kunde köra ett ben i taget. Med vänster körde jag väldigt lätt och med höger körde jag som vanligt. Så första benpasset för året är nu officiellt avklarat, sjukt tråkigt att ha ont men nu har jag iaf kört igenom alla muskler denna veckan och det känns bra.
Vätskan har släppt ytterligare lite och jag känner mig inte alls lika pluffsig. Men musklerna får jag allt jobba på för att få tillbaka :)
Mina nya tights var helt underbar att träna i. De satt på plats hela passet igenom. Jag verkligen hatar när tights åker ner så kanten hamnar under bilringen på magen och så får man häng i grenen. Vilket händer mig rätt ofta eftersom jag har en timglasformad kropp, smal midja och bred rumpa, allt blir stort i midjan. Men inte dessa byxor inte, för dem är så jäkla tajta överallt och så har dem bra snörning i midjan. 
Det enda jag var lite orolig för var sömmarna och dragkedjan vid vaderna, där var de inte lika stretchiga som resten av benen. 

Vi har haft familjen här på fika ikväll. Smörgåstårta och Nutellatårta, mums på båda. Smörgåstårtan köpte vi men Nutellatårtan gjorde faktiskt jag. Men den var så otroligt enkel att göra så till och med jag klarade av det. Alla tyckte om den så den kan jag verkligen rekommendera. 


2 marängbottnar
4 ägg
2 msk strösocker
5dl vispgrädde
1 burk nutella

Burk 1: Vispa 1 msk socker och vitorna tills de blir som ett fast skum
Burk 2: Vispa 1 msk socker och gulorna luftigt
Burk 3: Vispa grädden 

Lägg den ena marängbottnen i en form med avtagbar kant. Smula ner den andra marängen i grädden. Vänd i vitan och gulan i grädden. Värm nutellan lite i micron så det blir rinnig och blanda den försiktigt i den också. Häll sen upp det över marängbottnen i formen, in i frysen minst 4h och ta fram 30minuter innan servering. 
Hur enkelt som helst och så jäkla gott!

Jag tinade lite blåbär och hallon till och så hade vi hackade nötter till också. 

Drog iväg en sväng till Djurgårn ikväll för att mäta upp bra sträckor för intervallerna med B.A.B.Y Runners Team på tisdag.
Vi ska köra Supertusingar och jag kände att jag ville kolla upp bästa vägarna för det i förväg. Det kommer bli skitkul att få köra på själv också. Hittills har jag ju bara kunnat köra halvdant. Det är blaskigt som tusan ute nu men det hinner hända mycket på två dagar så styrkan planerar jag på tisdag. Inte så kul att stå i plankan när det är dyngsurt på backen, då kan man hitta på andra bra övningar istället.

Har en hemsk huvudvärk för tillfället så jag funderar på att göra kväller helt och hållet nu och krypa ner under täcket. Godnatt på er ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar