måndag 10 februari 2014

VAB, jobb och träning...

Och typ exakt nu gick vi in i en ny fas med Emilija. Hon har krypit ur sängen, öppnat dörren och kommit upp fyra gånger nu sen jag la henne för lite mer än en timme sen. Hon är så täppt och hostig att hon inte kommer till ro stackarn. Nu ligger hon och ropar mamma, usch det gör ont i mig när hon inte mår bra :(
Jag har jobbat hemifrån idag eftersom vi inte kan låta henne gå till dagis när hon mår så här. Jäkla skönt att jag har jobbdator hemma så man kan lösa sånna här dagar så här. Men imorn är det Damirs tur att vara hemma, så byter vi igen på onsdag om det behövs. Förut nån gång har vi tagit halva dagen var men det känns så onödigt med en restid på 2h om man bara ska jobba 4h. Så jag plockar med mig lite grejer hem imorn ifall att jag blir hemma onsdag. 

Jag startade jobbdatorn strax efter 7 och har suttit i soffan här med datorn i knät hela dagen. Emilija har mest tittat på tv så det har funkat jättebra. 

Men det var väldigt skönt att komma ut för lite träning nu ikväll. Jag hade bokat ett steppass 17.30 på Actic. Det var ungefär 100 år sen jag körde step, jag tror det var på Eriksdalsbadet senast och där var det evigheter sen jag tränade. Men det var verkligen skitkul, skitjobbigt och skitkul. Tog det väldigt lugnt med armrörelserna för att fortsätta vila axlar och nacke, men det blev sjukt jobbigt ändå när man inte är van att traska upp och ner på en låda under en timme :)
Damirs kommentar när jag kom hem var "lever du?". Och det var knappt faktiskt haha!

Imorn blir det lunchträning med Micke, mage, bröst och triceps och så är det ju tisdag så dags för löpargruppen B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna på kvällen sen. 
Förra gången var vi 50st tjejer som tränade ihop, ska bli spännande och se om trenden håller i sig. Det är ju lite regnigt och jäkligt nu plus att det är ju den mest förkylda månaden på året, vabruari brukar den tydligen kallas. 

The Baby Network och B.A.B.Y Runners Team bara växer och växer, nya grupper i nya städer drar igång en efter en. På onsdag kommer Malin Nylén skriva en artikel om nätverket i DNs temabilaga Kvinnors Hälsa. Det är fina samarbeten på gång också, riktigt skoj när nånting som verkligen är en superidé får den uppmärksamhet den förtjänar. Alla tjejer kan ta del av denna gemenskap, helt kostnadsfritt och det enda man behöver göra är att teckna sig som medlem genom att prenumerera på The Baby Network´s nyhetsbrev. Läs mer på hemsidan om ni inte redan besökt den :)

Jag har inte planerat passet helt klart än men har tänkt köra som en cirkel med tre olika intervalltyper. Ska göra klart det direkt när jag skrivit klart här. Skriver om det efteråt som jag brukar göra.
Har skött kosten bra idag och vätskan efter helgen är redan på väg bort. Härligt när det sätter igång redan på måndagen, då vet man att om man bara fortsätter med bra mat resten av veckan så får man en bra form till nästa helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar