måndag 17 februari 2014

Efter tuff vecka och härlig helg kommer nu nästa tuffa vecka!

Ibland går verkligen tiden alldeles för fort, förra veckan när jag både vabbade, jobbade och tränade stenhårt så hinns det inte med mycket mer. Ibland känns det som jag inte hänger med ens själv i tempot, man bara kör på utan att tänka. Mitt break blev när jag åkte till Sthlm och Ella i lördags, perfekt tajming på den lilla trippen. Ella mötte upp mig när jag kom med bussen, så handlade vi direkt och tog en liten solning innan vi gick hem. Sen var det myskläder som gällde resten av lördagskvällen, underbart!
Emma och Karin kom över lagom till Mello, mycket trevligt!
Sov ut på söndagen, åt en rejäl frulle och sen fortsatte mysmoodet ända till eftermiddagen då det var dags för Ella att hålla sin Bodypumpklass.
Inte för att vara partisk men jävlar vilken instruktör!!! Haha, skulle jag bo i sthlm och träna på World Class så skulle jag vara given på hennes klasser. Bra instruktioner och grym pepp! När klassen började vekna de sista repsen så skrek hon uppmuntrande precis i rätt tid så man liksom inte kunde ge upp utan bara fortsatte några till. Precis som det ska vara.

Om jag har några läsare från Sthlm som tränar på WC så är det söndagar 16.00 i Alvik som gäller :)
Ella uttryckte nåt om att om jag inte har träningsvärk efter hennes pass så blir hon besviken. Måste väl helt enkelt vara så j'vla vältränad för jag har faktiskt ingen träningsvärk alls. Hö hö hö!
Fast jag trodde faktiskt att jag skulle ha ont idag, men jag får ju väldigt sällan träningsvärk. Jag kan gå hem från gym/klass och tänka att nu jäklar kommer jag inte kunna gå imorn. Men sen är det mest lite stelhet dagarna efter, ingen direkt träningsvärk. Men jag har läst att det är olika från person till person hur mycket träningsvärk man får. Och skönt att veta att det inte är nåt bevis på om man tränat hårt eller inte :)

Kom hem sent igår kväll och kände mig påfylld med massa härlig energi. Bästa är att jag träffar både Ella och Emma igen på söndag då vi ska på TV-inspelningen av Biggest Loser Finalen. Tänk att det redan är ett år sen Emma var där, som sagt, tiden rusar iväg!

Vaknade genomförkyld igen, så frustrerande att jag orkar inte ens bli arg. Har nyst och snuvat hela dagen och valde faktiskt att vila ikväll. Imorn är det Baby Runners så kändes som ett bra val att vila ikväll för att kanske bli av med den redan till imorn.

Micke föreslog en lunchpromenad i solen idag. Japp, vi har haft sol... Yeeeeeyyyyyy! Det var väl en månad sen sist man såg den där underbara tingesten på himlen. På vägen började det pipa i hans ficka och nästa sekund hade han hoppat in i en bil och åkt på brandlarmsutryckning. Haha, jag hann knappt fatta vad som hände innan jag stod där själv på vägen. Blir alltid lika imponerad varje gång larmet går hur jäkla snabbt killarna är iväg. En annan hinner lagom tänka för sig själv "vad det var som lät" så sitter dem redan i bilen på väg bort.
Riktigt härligt att få lite sol på sig idag.

Nu ikväll har jag äntligen fått iväg min beställning av nya skor och lite annat smått och gott. Det är nästan pinsamt vilken jäkla beslutsångest jag har när jag ska köpa nåt och det finns MASSOR med alternativ. Det bara låser sig och jag kan bara inte välja, det går inte. 
Tur i oturen var att just min storlek, 6,5, var väldigt ovanlig eller väldigt urplockad i sortimentet. Så det fanns helt enkelt inte fullt lika många kvar att välja på. Jag trodde nämligen att jag skulle ha 6 i herr och 6,5 i dam, men jag var ner till Stadium efter jobbet och testade lite och 6,5 var perfekt i både dam och herr. 
Dem här blev det tillslut iaf :)
Första dagen på hetsveckan är förbi, den blev ju lite lugnare i och med att jag inte tränade ikväll. Men imorn fortsätter den igen så det är bara hålla i sig och köra på. Snart är det ju lördag igen och man får lite tid till återhämtning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar