onsdag 12 februari 2014

Just Dance...

Japp idag vidgade jag mina träningsvyer ytterligare ett snäpp. Vanligtvis brukar jag inte köra så här mycket konditionspass men nu när jag inte vill pressa varken axlar, rygg eller ben så passar jag på lite mer. 
Annars förespråkar jag ju styrketräning i mängder och konditionspass i mindre mängder för att bäst kunna forma kroppen. 
Det är rätt vanligt att vi tjejer har inpräntat i våra huvuden att om vi vill få snygg kropp så är det hundrasjuttielva förbränningspass i veckan som är det bästa. 
Jag tror på styrketräning :)
Och självklart nåt förbränningspass, men inte bara. 

Om man lyckas gå ner i vikt/cm med väldigt få förbränningspass så har man ju ett trumfkort kvar om vikten/cm stagnerar efter ett tag. Då kan man utöka med nåt extra förbränningspass. Har men däremot kört hundrasjuttielva förbränningspass från start så blir det ju sjukt jobbigt att lägga till ännu fler. 

Lite överdrivet såklart men hoppas ni förstår min poäng med hur jag tänker :)

Hmm, var var jag? Spårade ur lite där, haha. Jo, vidgat mina träningsvyer... Idag körde jag ett danspass på Actic. Passet var 55 minuter, tror det blev 45 aktiv tid. En ny dansstil för varje låt. Det var afrikanskt, country, salsa, disco, funk mm. Jag körde på så gott jag kunde på mitt ograciösa lilla vis. Försökte undvika att se mig i spegeln och fokuserade på att ta ut rörelserna för bästa träningen iaf. Men ibland fick jag se min spegelbild och jösses Amalia. Haha, det var verkligen illa. Men jag hade kul och jag blev svettig som bara den. 
När instruktören sa att nästa låt är balett så kunde jag inte hålla mig för skratt. Pilé och graciösa hopp och benen ihop och fötterna ut. My god! 
Men ja, jag skulle faktiskt kunna tänka mig att gå igen för det var sjukt jäkla kul! 

Imorn jobbar jag på kontoret igen och har bokat en löprunda med Micke när vi slutat. Ser fram emot den, hör och häpna :)

Nu sova! Godnatt på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar