onsdag 5 februari 2014

Rekord i B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna

Yes idag slog vi verkligen rekord, 50 brudar möttes upp 19:00 vid Djurgårdsgrillen. Helt makalöst!
Först fick jag lite panik och undrade lite för mig själv hur jag skulle klara av att få till ett bra pass med så mycket folk. Men den tanken slogs snabbt bort av alla leenden och skratt vid samlingen redan :)

Passet såg ut så här idag:

Uppvärmningsjogg med lite squats och upphopp

Supertusingar
spring 100m
vila 30s
spring 200m 
vila 30s
spring 300m
vila 30s
spring 400m
vila 2min
Det här gjorde vi 3 gånger och fick på så vis ihop 3km spring i benen. 

Styrkecirkel
45s utfall på höger ben
vila 15s
45s monkeysquats
vila 15s
45s utfall vänster ben
vila 15s
45s stående situps/crunches
vila 1min
Det här gjorde vi 3 gånger.

Gemensam stretch av höftböjaren, baksida lår och framsida lår (för alla utom mig som inte kunde hålla balansen tillräckligt länge för att hinna sträcka ut) haha

Här står alltså 50 tjejer med individuella mål och förutsättningar,
 på två led och kör utfall tillsammans. Underbart!

Och här kommer ett litet filmklipp som jag fick från Sofia.
Vi kör monkeysquats och snälla lyssna på kommentaren "Alltså det här va inge kul!" Hahaha!


Tack tjejer för en fantastisk träning, ni sprider så mycket energi att det är svårt att sätta ord på det. Det är verkligen en härlig känsla med så mycket glädje i en grupp där medlemmarna inte känner varandra sen tidigare. Tack ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar