tisdag 22 september 2009

Grattis mamma

Har så dåligt samvete för mamma. Hon fyller år idag, pappa är inlagd på sjukhus, syrran med familj likaså och jag bor i en annan stad. Kul födelsedag liksom.

Så jag försökte skriva ihop nåt till henne här innan jag går på lunch. Så hon kanske blir lite glad iaf.
Skickade iväg det på mailen alldeles nyss.

Världens bästa mamma fyller idag år
Din dotter kan knappt hålla räkningen på hur fort tiden går
Menar verkligen när jag säger att du är världens bästa
Fråga vem som helst och det skulle nickas av de flesta
Känslan att veta att man har en mamma man alltid kan ringa till
Dag, som natt, glad som ledsen, ja precis när man vill
Den känslan gör mig trygg och säker
Har man ett sår, så blåser du och genast det läker
Lågt blodsocker, förbannad, trött, ledsen, ja när jag mot hela världen vill peka finger
Så är det dig mamma, som jag alltid ringer
Som en stöttepelare i vått och torrt finns du alltid där
Du lever verkligen som du lär
Du är bäst mamma och jag önskar du får allt du vill ha
Du förtjänar det bästa för du får alltid oss andra att må bra
Du kommer alltid att vara en förebild för mig
När jag blir ”vuxen” vill jag vara som dig
Grattis på födelsedagen mamma!
....... 22/9 2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar