lördag 19 september 2009

Mogen som få

Vaknat några gånger i natt av en spark eller ett slag från Bella, hur fasen kan man leva runt så när man sover?
Inatt började lilltott skrika, tänkte jag skulle gå upp till honom så inte mamma och pappa behövde. Ställde mig vid hans lilla säng och tänkte "Jaha, och vad ska jag göra nu då?" Puttade honom lite på rumpan, ja då tystnade han men så fort jag slutade så började han igen. Så jag tog upp honom. Oj, han gallskrek!!! Mamma kom upp och sa att han var hungrig, värmde mat och fick tyst på honom direkt.
Jaha ja, sa jag och gick och la mig igen.

Vaknad av att pappa gick runt men lilltott på armen och sjöng "när vargen ylar..." Ibland hittade han på egna texter, typ "och häääääär ligger mooooster och sooooooooovver".
Har ju nämnt mitt morgonhumör tidigare och "sång" är nog det värsta jag vet på morgonen. Men sa inget eftersom han hade lilltott, men sen när han kom in här själv, frågade jag hur han kan komma in här och sjunga när jag ligger och sover?
Han svarade genom att dra upp rullgardinen och säga "äh, kunde ju inte veta att du sov".
Haha, där fick jag!

Aja, nu är jag vaken och tänkte gå ut på en prommis nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar