söndag 24 mars 2013

Hipp hipp Hurra!



Jaha, då var dagen här då. Dagen då jag fyller 20+10. Jag kommer ihåg att jag tänkte att det är fasen början på medelåldern när syrran fyllde för 5 år sen. Nu är jag alltså här själv. Medelåldern... Hmm!

Inte förs idag har jag väl egentligen känt av nåt som skulle kunna liknas vid kris. Men när min chef ringde idag och berättade att det inte finns ekonomi i företaget att behålla mina timmar. Då kände jag mig usel, 30 år och arbetslös....!!!!
Nu är jag ju iofs inte arbetslös men det kändes så just då.

Precis innan jag började på företaget så förlorade dem en jätteviktig kund och jag visste att det bara skulle vara en tidsfråga innan pengarna var slut om det inte kom in nån liknande kund. Och det har det inte gjort och nu är pengarna slut. Tråkigt men om jag ska vara helt ärlig så var det nog lika bra att det hände nu än senare. Jag har tvivlat nästan från start om jag verkligen kan stå för det företagets värderingar och har väl egentligen vetat att svaret är nej, men eftersom jag behöver mina 16 timmars jobb i veckan har jag bortsett från den känslan.
Nu får jag helt enkelt se till att få in mina 16 timmar från annat håll, har ju 3 andra ställen som jag är timvikarie på så jag hoppas verkligen inte att det kommer bli några problem.

Ska sätta igång och söka andra jobb också och skickade faktiskt in en ansökan igår till ett jätteintressant jobb. Så det är bara hålla tummarna på att samtalet idag för nåt gott med sig :)

Har mått jättedåligt i magen idag, samma sak med Damir. Vi trodde först vi blivit magsjuka men det har faktiskt gett med sig här under kvällen. Tur det, vore ju inte så himla kul att vakna upp imorn 30 år och magsjuk.

Jag firar bara med familjen imorn. Ska ha en fest lite längre fram för vänner och kusiner. Imorn blir det smörgåstårta och lite fika efteråt, så det är en jäkla tur att jag mår bättre så jag kan njuta av alla gosaker.

Bästa presenterna har jag redan i min lilla härliga familj. Gud vad jag älskar dessa två varelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar