fredag 1 mars 2013

Fredagsmys eller var det fys?!!

Idag blev det helt klart fredagsfys! För att få äta taco med ett tortillabröd ikväll så fick jag lov att skippa prottshaken efter träningen och lägga dem kalorierna på tacosen istället.
Jag har ju aldrig legat på så lågt kaloriintag förut och det finns verkligen inga marginaler. Jag gick över med 1 eller 2 % idag, igår hamnade jag på 95% så ingen skada skedd.
Men det är jobbigt faktiskt och då har det bara gått tre dagar, haha! Kanske lite tidigt att redan börja gnälla. Men 10 dagar kvar nu på "tvinspelningsutmaningen", kör bara kör!

Idag körde jag 30 minuter på ett högt tempo på crossen sen körde jag 5 övningar ben.
Benspark
Sittande baksida
Sittande utsida
Squatmaskin
Liggande höftlyft (tränar baksida lår)

Semesterveckan har verkligen ätit upp min kondis, det är helt sanslöst vad trött jag blir när jag tar i. Styrkan finns kvar men flåset är som borta. Hoppas det kommer tillbaka snabbt :)

Imorn blir första lördagen på länge som jag inte ska ha en ätardag. Ev ökar jag på till 2000 kcal, har inte bestämt mig än. Men mer än så blir det inte, det är bara bita ihop. Ska man vara fin så får man lida pin helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Har du någon bra app som räknar kcal intag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja jag har skrivit några inlägg om den ;)

      Bland annat det här inlägget:
      http://ninakanflina.blogspot.se/2013/02/kaloriraknaren.html

      Kram

      Radera