måndag 18 mars 2013

Så länge du inte ger upp så kan du inte misslyckas

 
Jag vet inte hur många gånger jag känt att nu vill jag bara skita i det här med diet och äta som jag vill utan att få dåligt samvete. Men så kommer tankarna att om jag skulle göra det så är ju verkligen all tid och energi jag lagt ner på att dieta helt bortkastad. Det är helt ok att skippa det nån dag här och nån dag där, eller som när vi var iväg på semester, en veckas ätande och i stort sett ingen träning alls. Det gör inget för sen tar jag tag i det igen. Jag vill aldrig igen se ut som jag gjort de senaste 10 åren, aldrig igen!

Jag är inte i mål än och helt ärligt har det tagit längre tid än vad det skulle behöva ta. Men det är ju egentligen skitsamma, för jag fortsätter jobba mot mitt mål och så länge jag inte ger upp så kommer jag komma dit.

Igår var kroppen inte alls med mig och jag kände verkligen inte för att gymma (hör och häpna). Så jag ställde mig på crossen och satte på en play-kanal på Iphone. Så körde jag en hel timme cardio istället medans jag kollade på "Sofias Änglar". Över 700 kcal brände jag och humöret var på topp efteråt.



Idag däremot var jag tokladdad för att gymma, så istället för rygg så körde jag ben. Det gäller att passa på när man känner sig så där extra laddad.
Passet blev grymt bra, först 5km jogg på bandet och sen direkt ett personbästa i benpressen. 250kg fick jag upp 6 gånger, det var en ökning på 10kg som jag tog i januari. Tjohoo!
Körde på bra med 4 övningar till efter det. Sen dog jag lite innan jag pallrade mig till bilen för att åka hem.

Sånna här pass gör att jag bara längtar till nästa dag och nästa pass. Imorn ska vi köra bröst, Josefina gör mig sällskap. Det ska bli skoj, kanske kan få till ett personbästa i bänken också :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar