torsdag 21 mars 2013

Idag har varit en lååååång dag

Började dagen med att åka med gamla bilen till verkstaden. Igen..... 06 ringde klockan och typ skrek "upp och hoppa" till mig. Iväg till Strängnäs för och lämnade den där till vår underbara mekaniker som alltid hjälper oss. Fick en lånebil och körde direkt hem igen för att sätta mig på cykeln till jobbet. 07.15 var jag på plats, det tycker jag var rätt bra jobbat.
Lunch med bästa syster yster på stan, tyvärr ingen höjdarmat idag, men sällskapet gjorde allt :)

Efter jobbet tillbaka till Strängnäs för att hämta hem vår kära bil. Hem och bytte om och så iväg till gymmet. Orkade ingen cardio idag, eller 20 minuter men inte mer än så. Lite besviken på mig själv men så fick det bli idag. Körde bröst och bad om hjälp med passning i bänkpressen. Han pushade mig så sjukt bra i både bänkpressen och hantelpressar, att jag knappt kunnat röra på armarna nu ikväll.
Han fick mig verkligen att reppa tills det inte fanns en enda tillstymmelse till kraft kvar i muskeln. Den sista i bänkpressen tror jag inte att jag rörde en millimeter uppåt på egen hand. Haha, men som han sa då "det är då du vet att du gett allt" och det stämmer ju verkligen. Så tack tack till honom, han gjorde mitt pass riktigt bra idag :)

Efter träningen så ville Damir och Emilija ut och "rastas" lite efter en dag inomhus. Vi drog till Ica Maxi, en perfekt affär att gå och strosa i så här på kvällskvisten :)


 
 
 
20.30 kraschlandade jag här hemma i soffan med en tallrik mat framför mig. Trött och sjukt grinig. Bad om ursäkt redan innan vi kom hem från Ica, jag liksom känner hur irritationen gnager i mig och bara vill hoppa ut ur munnen. Bästa sättet att inte säga nåt dumt är helt enkelt att inte säga nåt alls.
Skönt att man för en gångs skull kan inse att man ska hålla tyst, INNAN man öppnar käften och bara häver ur sig massa saker i ren trötthet.
 
Nu ska jag iaf ta mig ett bad innan jag kryper till kojs. Imorn vankas det jobb igen.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar