onsdag 4 september 2013

60 minuter i gymmet men ingen cardio...

Helt enligt coachens direktiv :)
Det känns lite konstigt att minska ner på cardion när man alltid blivit så himla inpräntad att man ska köra kondition i överflöd när man vill gå ner i vikt. Men jag förstår precis tanken bakom och det känns riktigt bra. Längre fram kommer det nog bli mer cardio, tror jag iaf. Haha, jag sa innan att nu tänker jag verkligen göra som han säger och det tänker jag göra också. Det är ju det som är själva poängen att få hjälp av någon som kan saker bättre än en själv, man måste vara ödmjuk och lyssna. Jag ska vara en utomordentlig elev :)

Jag vägde mig imorse och vågen visar redan på minus och det gör en ju bara ännu mer taggad. Jag tycker till och med att jag ser lite skillnad i spegeln. Men det är väl så när man har mycket pluffs på sig, det försvinner snabbt. Det är när fettet ska bort det tar lite mer tid.

Det blev sen träning ikväll så knappt några människor alls på gymmet, väldigt skönt att slippa trängas. Tycker man tappar flytet och känslan om man måste vänta på maskinerna eller ändra om i upplägget. Så idag var det perfekt. Bröst och axlar på schemat, passen ska vara 60 till 75 minuter långa. Rätt långa pass med andra ord och för mig som brukar vila väldigt kort mellan setten så känns det ju riktigt långt. Men jag körde 60 minuter och hann med 6 bröstövningar, 5 axelövningar och så 100 situps som avslutning.

Orken tar slut väldigt snabbt och det beror helt klart på det låga energiintaget. Men jag vill ha en kickstart och då får man plågas lite.

Igår gjorde jag tonfisksallad till dagens matlåda, så himla enkelt och otroligt gott. Fyllde ut den med keso så den blev saftig och god utan massa dressing. Keso är dessutom bra mycket mer mättande än dressing vilket är dunder när man vill bli mätt utan att äta så mycket.

Så här kommer mitt träningsschema se ut en tid framöver:
Måndag - framsida ben, vader,
Tisdag - rygg, mage
Onsdag - bröst, axlar
Torsdag - Baksida ben, vader + 15-20minuter intervaller
Fredag - Armar, mage

Nu kör vi!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar