torsdag 5 september 2013

Dag 5 avklarad


Så där ja, då var femte dagen avklarad. Bara en sisådär 200 dagar kvar. Haha! Näe usch, så kan jag inte tänka då kommer jag aldrig orka. Man får ha lite delmål och milstolpar längs vägen. Första milstolpen för mig blir om två veckor för då har jag klarat tre veckor utan ätardag. Efter det är det december då vi ska gå på vårt skaldjursjulbord i Gamla Stan. Sen är det julen då jag ska ha gått ner minst 7kg. Andra halvan av resan får planeras längre fram då man vet hur kroppen ligger till.
Så...
  1. 21 september. Tre veckor utan ätardag.
  2. Början av december, julbord.
  3. Julafton, halva övervikten ska vara borta.
Jag måste ju säga att det här upplägget att inte köra cardio känns helt fantastisk. Jag ska verkligen njuta så länge det varar, man sparar mycket tid. Jag fick frågan idag om varför jag inte ska köra nån cardio "det låter ju lite tvärtom än vad man brukar göra".
Men nu ser vi vad jag kan minska utan en massa cardio och så lägger man till mer cardio om, eller rättare sagt när, resultaten börjar avta.
Om man öser på med cardio från start så blir det ju väldigt jobbigt att öka sen när det stannar av på vågen eller måttbandet. Ett långsiktigt tänk eftersom det är rätt många kilon jag ska bli av med.
 
Så absolut högst ett cardiopass i veckan och då är det intervaller på max 15 minuter som gäller. Jag hade tänkt att ta dem intervallerna idag efter benpasset men insåg att det var bättre att stå över. Nu när jag ska köra en timmes styrkepass så är jag helt färdig när jag är klar.
Jag började med tre uppvärmningsset benböj för att bli ordentligt varm. Sen mosade jag på med baksida lår, rumpa och vader. Ett sånt där riktigt skönt pass fick jag till, sen åkte jag hem helt färdig men ändå med påfylld energi. Härligt!
 
Bra mat idag också, keso och ägg till frukost. Tonfisksallad till lunch och kyckling med sötpotatis till middag. Som mellanmål dricker jag proteinshake så jag får upp proteinintaget.
Just nu ska jag ligga på en fördelning av 30% fett, 30% kolhydrater och 40% protein. Jag är ju inte så van att äta så mycket kolhydrater så den kommer jag inte riktigt upp i. Jag vill ju äta rent nu och inte bara trycka i mig vad som helst heller.
 
Imorn är det fredag och en vecka sen jag vägde in mig. Festade och åt från fredag kväll till lördag kväll så jag kan tänka mig att om jag hade ställt mig på vågen söndag morgon hade den visat minst 2kg mer. Men det vägrade jag så då får jag ta fredagsvikten som startvikt. Spännande som tusan, jag har ju sett att det går åt rätt håll och rätt så bra åt det håller också. Men exakt hur bra får vi se imorn. Har vi några gissningar kanske? :)
 
 Nu ska jag lägga mig och försöka sova bättre än jag gjorde de andra nätterna den här veckan.
 
Laku noc! 

2 kommentarer:

  1. Kul att se hur du lägger (eller han) lägger upp din plan för kommande resultat.Varför ingen cardio men det är klart du ska orka så mycket mer.spännande.Jag kör bara cardio fram till 19 september.Sen ingen ting.Spännande Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väldigt kul när nån annan vill engagera sig i mig och min framgång :)
      Ingen cardio nu för att kunna ta till det sen när det blir svårare att tappa de sista kilona.

      Mamma jag vill bara upplysa dig om att ni åker den 18e :) Haha

      Radera