söndag 1 september 2013

1 september = Dietstart



Jupp jupp, idag är det dags för att ta tag i det här igen. Jag är sjukt taggad och första dagen har gått jättebra. Varje dag räknas och jag ska verkligen försöka hålla mig positiv genom denna resa. Jag vet att det kommer komma perioder och vägningar som är piss. Det kommer komma stunder då jag vill ge upp och skita i allt, det är då jag kommer behöva er hjälp.
Ni får följa min resa och jag ska dela med mig av alla tips jag bara kan och i gengäld så peppar ni mig. Ok? :)

Nu har jag precis brottats med måttbandet och det kändes ju ungefär lika bra som det gjorde att ställa sig på vågen här om dagen. Men nu är det gjort iaf. Excel-nörd som jag är så har jag självklart redan gjort en mall där jag skriver upp allt och den räknar automatiskt när jag för in nya siffror. Haha, så typiskt mig.

Jag behåller dem siffrorna för mig själv ett tag till, jag är verkligen större än vad jag trodde och det känns piss. Men idag har jag iaf startat min resa för att göra nånting åt det. Jag har inget mål när det gäller cm, eller jo, jag ska minska :)
Med vikten är målet att få se en 6a först, sen om det bli 69,9kg gör absolut ingenting alls. Det är en 6a som är målet.

I slutet av maj vill jag vara klar med min resa. Halvtid är vid jul ungefär och då vill jag också vara halvvägs. Enkel matematik! 13kg har jag att gå ner, halva är 6,5 men jag slår till med 7kg till jul. Miiiiiinst!
Det är lite drygt 16 veckor och klarar jag inte det så är det fan illa för det är mindre än ett halvt kilo i veckan. Det klarar jag och det klarar ni, ni som nu också tänkt att köra ett race här i höst alltså.

Axlar
Bröst
Hö arm
Midja
Rumpa
Hö lår
Hö vad
Vikt
Dem måtten har jag tagit idag - jag har ätit väldigt lite idag efter en helg full med alkohol, mat, godis och annat snacks.
Jag har inte fått några direktiv från min "coach" än, så tills jag hör något av honom så kör jag på 1400 kcal om dagen.
Imorn (om jag inte får nåt nytt träningsschema under kvällen) så kör jag 5km med efterföljande benpass.

Jag är som sagt sjukt taggad och jag kommer försöka dela med mig så mycket jag kan här. Mat, träning och känslor.

Nu kör vi!!!!!

4 kommentarer:

  1. Heja Nina
    Har samma viktmål som dig och min resa börjar imorgon!
    Lycka till
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Tack tjejer och detsamma till dig Camilla. Skriv gärna hur det går så kan vi peppa varandra under resans gång. Hejja oss!!

    SvaraRadera