måndag 16 september 2013

B som i ben!


 
Det är en sån härlig känsla att det känna bra att köra ben. Extra skön känsla när jag mätte låren och såg att dem minskat 3cm. Tjohoooo! Kanske kan jag forma till mina ben som jag ogillat så länge jag kan minnas. Rumpan hade bara minskat 1cm, men man får väl vara glad att det är ett minus iaf. Det har ju bara gått två veckor så fler centimeter ska helt klart bort!
 
Började med knäböj i smithen, varierade bredden mellan fötterna och körde nog 6-7 set. Sen körde jag på med:
Supersett med två olika bensparkar
Sittande benpress, smala fötter
Liggande benpress med ett ben i taget
Benspark med ett ben i taget, riktigt långsamma reps
Sittande vadpressar i benpressen
Stående vadpressar
Situps
 
Efter supersetten med bensparkar så hade jag sån pump i låren att jag knappt kunde gå. Det är en sån sjuk känsla, det känns som låren har förvandlats till två stora tunnor och man har blivit grovt hjulbent. Haha, måste ju se hur lustigt ut som helst utifrån sett :)
 
Enligt order så har jag höjt intaget till 1400 kcal nu. Det känns jättebra att få lite mer energi och det ska jag se till att få ut på träningarna.
Har sprungit på toa hela dagen idag så jag tror jag bundit lite vätska under helgen som kroppen nu vill göra sig av med. Det brukar inte komma förs framåt tisdag - onsdag, men eftersom det inte blev nån direkt ätardag i helgen så släpper väl kroppen ifrån sig extravätskan direkt. Det är alltså min egen kvalificerade gissning :)
En annan sak kan vara att jag dricker mindre vatten på helgen, så idag när man dricker mer igen så kanske kroppen svarar direkt. Vad vet jag? Kissnödig har jag iaf varit!
 
 
Frukost:
10g aminos, 100g keso, 20g blåbär, 1 ägg
 
Lunch:
150g kyckling, 150g sallad, Vitlöksdressing
 
Mellanmål:
Risifrutti, 200g kesella med funlight
 
Middag:
190 g rotfrukter, 150g kyckling, vitlöksdressing, 1/2 avokado
 
Imorn är det tisdag, det brukar vara min tröttisdag. Men känner mig otroligt taggad så det ska nog gå bra :)
 
Nattis på er!

2 kommentarer:

  1. Hellu Pinglan!

    Kul att du lägger ut mat och träning, det gör det lätt för mig att hitta nya övningar och variationer på maten. Tack för all hjälp, ska bli spännande att se vad som hänt eller inte hänt efter 4 v :)

    Pöss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tezzan. Kör du på som du börjat göra nu så kommer du garanterat få fina resultat på 4 veckor. Trust me! ♥

      Radera