tisdag 3 september 2013

En lång men mycket härlig dag.

Vilket underbart väder det har varit idag, riktig sensommarvärme. Underbart! På grund av lite ont om tid ikväll så var planen att stå på crossen i 45 minuter innan ryggpasset. Men kände att jag ville passa på att vara ute i solen så jag tog bilen till gymmet, gick en promenad på 5km, sen rygg + mage och sen iväg till Sarah när jag var klar. Sarah hjälpte mig att slinga håret så nu känner jag mig äntligen glad när det gäller barret igen :)

Rygg på gymmet som sagt...
Stående stångrodd med smalt grepp
Stående stångrodd med brett grepp, den tar högre upp på ryggen
Sittande kabelrodd, först en hand i taget sen två set med båda händerna i smalt grepp
Ryggresningar
Sen avslutade jag med en övning i Cable crossen som jag inte vet vad den heter. Men man startar med dubbelt grepp på stång och raka armar genom hela övningen, sen för man ner båda armarna samtidigt mot låren. Som en stavrörelse när man åker skidor.

Haha, bra beskrivning va? :)
Sen avslutade jag med situps, vet inte hur många men över 100 fick jag ihop iaf.

Ett jättebra pass och det börjar kännas riktigt kul med styrkan igen.

Ikväll fick jag ett upplägg från Coachen, både när det gäller maten och träningen. Det ska bli väldigt spännande för han minskar ner mina cardiopass radikalt. Jag som kör cardio typ dagligen nu. Men han förklarar bra och jag gillar hur han tänker så nu kör vi på det :)
Jag får förklara mer om hur vi lägger upp min träning imorn, för nu är det sent och jag ska upp tidigt.

Fortfarande sjukt taggad, tjohohoooooho!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar