torsdag 26 september 2013

Sen kväll... Igen!

Nu sitter jag ensam i huset ute hos mamma och pappa. Sover här typ varannan natt för att hålla Ronja-katten sällskap. Det är ju halvvägs till jobbet iaf så lite sovmorgon blir det om morgnarna.

Dagarna bara rusar förbi och det kan störa mig ibland hur jäkla tajt det blir med tiden så fort man vill göra nåt litet extra. Jag förstår verkligen dem som säger att dem inte hinner träna så ofta. Men det handlar ju som allt annat om prioritering. Jag prioriterar min träning i veckorna och då blir det inte mycket tid för annat. Sitta i soffan och kolla tv är helt bortprioriterat i mitt liv just nu. Tyvärr blir umgänge med mina vänner också rätt bortprioriterat i veckorna. Som tur är finns det ju iaf två dagar helg varje vecka. Ska bli bättre på att boka in mina vänner då. Det är iaf skönt att veta att mina vänner vet var dem har mig och de förstår min prioritering. Bamsekram till er ♥

Benträning idag, fokus baksida. Om jag får tryck på måndagarnas benpass så är det raka motsatsen på torsdagarnas benpass. Det finns inget tryck what so ever! Men jag kör på och tröttheten i benen efteråt är inte att leka med. Nu är jag igång på riktigt och det känns sjukt bra. Kroppen genomgår nånting just nu, jag har samlat på mig vätska och fått lite finnar (mer än vanligt alltså). Men det går ju över det med, det är bara köra på så släpper det snart. Man får helt enkelt försöka lita på att det man gör funkar och fortsätta köra på bara. Kroppen får helt enkelt vänja sig :)

Började med benböj med axelbrett mellan fötterna. Supersettade med väldigt brett mellan fötterna och tårna riktade utåt. Den tar väldigt mycket på insidan av låren.
Sen utfall, sen sittande hamstring med ett ben i taget, sen liggande hamstring med ett ben i taget, sen liggande benpress med ett ben i taget och så lite vader som avslut.
Om ni inte testat att köra era benövningar med ett ben i taget så gör det genast. Det är som natt och dag, tar så sjukt mycket mer.

Lägger upp bilder på mitt intag idag om det kanske kan ge lite idéer vad man kan stoppa i sig under diet. Det varierar ju inte speciellt mycket, men det blir helt enkelt enklast så. Kör på bara, det mödan vi lägger ner idag kommer att belöna sig imorn. Du är vad du äter!



Emilija åt inte upp sin middag och jag var alldeles för hungrig för att kunna slänga bort det :)
 

 
 
Nu ska jag ropa till mig Ronja och krypa ner i mammas säng. God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar