måndag 23 september 2013

Idag räddade Craze min träning

Klockan ringde strax efter 04 i morse, 05 hade jag lovat att vara på jobbet och hjälpa till i produktionen. Det är många ordrar som ska gå denna vecka och jag kände att jag kunde ställa upp. Men det var ju inte det lättaste att komma i säng i tid igår. Jag tror jag somnade runt 12 nångång, så ca 4h sömn fick jag ihop.

Fick svårt med vad och hur jag skulle äta mina första mål, så det blev typ 800 kcal innan lunch. Så lite skevt fördelat blev det allt idag, men räddade upp det under dagen och överskred inte speciellt mycket tillslut ändå.
Men tänk vad rutiner är viktigt för en lyckad diet, så fort det avviker från det normala så är det genast svårare att hålla sig strikt. Se bara på helgerna, jag skulle behöva ett eget upplägg för helgerna. Tåls att tänka på till nästa helg, den är ju bara fyra dagar bort :)

 
Det ska bli spännande att se vad helgens påfyllning kommer göra med vikten den här veckan. Om det stannar av nu eller om den klarar av att göra sig av med vätskan som genast anfaller mig.
 
15.35 stämplade jag ut helt mosig i skallen. Frågade Damir om jag kunde köra först idag, annars skulle jag nog inte komma iväg om jag hinner komma hem och slappna av. Nemas problemas. 2 skopor Craze (PWO) och så iväg till gymmet för benträning. OCH DET GICK SÅ JÄVLA BRA!!!!
Helt sanslöst egentligen för idag var det verkligen inte bäddat för ett bra pass. I bilen på väg hem från jobbet så tänkte jag att jag skulle köra lätta vikter och fokusera på kontakten. Långsamma reps osv. Men ja, med lite Craze i kroppen och några lätta benböj som uppvärmning så kändes benen så jäkla starka. Hmm, undrar om helgens godispåse kan ha nånting med denna nyfunna energi att göra?!! Aja, förutsättningarna om man bortser från den lilla sömnen och den långa jobbdagen, var ju perfekta. Har som sagt fyllt på med mat och lite godis i helgen och då borde det ju finnas energi. Men ja, trötthet gör ju att huvudet inte hänger med i vad kroppen klarar av.
 
Usch, sorry, nu upprepar jag mig 150 gånger här känner jag.
 
Efter några uppvärmningsset benböj så kändes det kanon, så jag la på vikter och la på lite till och la på lite till. Körde på 70kg dem sista två setten och då hade jag kört 4 uppvärmning på 20kg, 2 set på 40kg, 2 set på 50kg. Så det kändes väldigt bra.
Körde sen benspark med ett ben i taget, här kramade jag ur ordentligt. Höll kvar benet i utsträckt läge för att känna lite smärta i varje reps. Här körde jag lätta vikter, 15kg.
Vidare till sittande benpress med smalt fotläge, gillar att köra den på mina framsida-ben-pass. Körde 12-15 reps på:
60kg
80kg
110kg
130kg
150kg
170kg
Avslutade med att droppa från 170kg till 100kg men då var låren så trötta att jag inte ens klarade av en 6a.
 
Körde sen 3 set i den där benböjsställningen som jag visade bild på förra veckan. När varje set var klart så var jag tvungen att hålla i mig med händerna i ställningen för att trockla ut benen.
Stående vadpressar, det gick sådär. Körde 5 halvdana set, var så himla trött att det inte gick helt enkelt.
Gick och la mig för lite mage istället, körde 130 situps och sen 3x12 av mina favoriter för sneda magmusklerna.
Gav vaderna en chans till med 3 set sittande vadpressar och det kändes bättre.
 
När jag skulle köra bilen hem så var jag på allvar orolig hur det skulle gå att koppla ur. Benen skakade som asplöv, men det gick och nu är jag hemma i soffan :)
 
Sånna här pass, när man är helt mosig i huvudet och man tror att det ska kännas tungt med precis allt, men som istället blir så grymt jäkla bra. Sånna pass är anledningen till att jag älskar styrketräningen.
Endorfiner BIG TIME!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar