måndag 2 september 2013

Dag 2


 
Usch i natt sov jag verkligen uruselt, fick inte ihop många timmar innan det var dags att vakna. Vaknade till och med innan klockan också, sanslöst! Så rödögd och grann satte jag mig på cykeln till bussen vid 06.30, Lovely!
 
Efter jobbet hade jag och Emilija en date bokad i lekparken med Sarah, Lukas och Line. Det var nog en jäkla tur jag hade det inbokat annars hade jag däckat hemma och inte kommit mig för nånting alls på resten av kvällen.
Gullungar ♥
När vi kom hem igen fixade jag käk åt Skruttan och sen fick hon bada direkt efter, så jag höll mig sysselsatt tills Damir kom hem från gymmet och det var min tur. Måndag = löpning och ben!
Stack iväg till spåret och förstod väl nästan innan att det skulle bli tungt att klara hela rundan idag och jag ville inte ta ut mig helt heller eftersom jag skulle köra ben sen. Så jag sprang tills det kändes för tungt och så gick jag sista biten runt. Nu är det förbränning som gäller, det är tiden som räknas inte distansen. Det var 5kmrundan men jag pratade i telefon första biten så jag fick inte igång min runkeeper förs efter en kilometer.
 

 
Sen till gymmet för lite ben. Fokus framsida idag och verkligen fokus på kontakt. Nu ska jag snygga till dessa ben och då tror jag det är bra kontakt genom alla övningar som gäller. Jag skiter i tunga vikter och kör många reps istället.
5 set benböj
6 set liggande benpress
5 superset bensparkar, 15 vanliga sen 15 djupa på direkten.
5 set vadpressar i sittande benpressen.
 
Sen fick det vara bra för idag!
Den övningen när jag supersettar bensparkarna så är det ren smärta i låret. Mjölksyra och smärta, jag vill bara skrika rakt ut. Samma sak när jag kör vader, jag sitter där och svär för mig själv för det gör så jäkla ont de sista repsen.
Ett tips om ni vill krama ur vaderna ordentligt är att köra långsamt så ni får kontakt i hela rörelsen, kör minst 15 reps och så stannar ni i och håller statiskt i läget då hälarna är uppe, håller så i 5 sek och så avslutar ni med att pumpa minst 5 snabba direkt efter. Bra kontakt och ohygglig smärta!
 
När det gäller maten så har det gått jättebra mina första två dagar. Jag ligger på ett minimalt intag nu första veckan och det är bara för att få en bra början och bli mer peppad för kommande tyngre veckor.
Jag skriver ut lite mer vad jag äter sen när jag ligger på ett mer normalt intag. Han som skulle hjälpa mig har inte hört av sig med direktiv. Vet inte riktigt vad jag ska säga om det. Känns väl mest som om jag lika gärna kan göra det här själv för jag kommer då inte tjata på att få hjälp. Vill han inte hjälpa mig så klarar jag mig bra ändå. Det hade varit väldigt trevligt med hjälp med upplägg så man inte behöver tänka så mycket själv. Och särskilt av en som verkligen vet vad han pratar om. Men men, min diet hänger absolut inte på honom så jag kör på som jag brukar.
 
Hur går det för er? Är det nån mer som kör? Några mål satta för hösten? Camilla, hade du din första dag idag? Sara? Johannes? Karin vet jag kör på lika hurtigt som vanligt :)

6 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! Ja jag försöker men Usch vad svårt det är att få ihop livspusslet ibland :-) blev hemmaträning igår med Tindra hejandes på sidan. Kämpa på vännen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår exakt vad du menar Karin. Hemma funkar lika bra som borta bara man gör det. Jag är dock väldigt dålig på hemmaträning :/

      Tack vännen!

      Radera
  2. Det ska bli spännande att följa dig här och ta del av dina mattips. De brukar vara kanon! :) Älskar ju Kesoplättarna tex. Nu måste jag ta tag i att räkna kcal eftersom jag står still trots bra kost och bra träning. Skam den som ger sig, nu kör vi! :)

    Kram Tezzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja dem där kesoplättarna är riktigt goda. Men vänta bara tills du smakat pannkakan. Mums!

      Japp, att hålla kolla på kalorierna kan få en att se saker man inte sett förut :)

      Radera
  3. Jag har kört igång, men självklart vaknade jag dunderförkyld med halsont på måndag morgon :-(
    Börjat räkna kalorier, men är dålig på det och höftar en del plus att när man blir bjuden på middag eller äter hämtmat så har jag ingen aning?
    Men nu är jag iallafall mentalt förberedd på att inte äta skit och försöka bli av med mitt godissug!!!
    Följer dig på din resa och inspireras :-)
    Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med att bli sjuk direkt när man precis kommit igång slår ju aldrig fel. Man är väldigt mottaglig för bakterier just så där när man börjat träna.
      Ett tips när det gäller att få kolla på kalorierna är att köpa en köksvåg. Efter ett tag får man bra koll på hur mycket man ska ta.

      Kram

      Radera