torsdag 19 september 2013

Ben to die for


Dessa spiror tillhör Heidi Vuorela (stavning?). Hon bloggar på Aldrig Vila, en blogg jag följer dagligen för inspiration. Hennes ben är fan min dröm! 

Jag frågade henne i en kommentar om hur hon lägger upp sin benträning och till min glädje så svarade hon :) 
Så mina benpass är väldigt inspirerade av det hon svarade, man kan ju alltid försöka iaf. Haha! 
Hon kör benböj i båda sina benpass och antingen sittande benpress eller liggande benpress. Så det gör jag också nu :)

Idag var det fokus baksida ben med lite framsida. Måndagar är det fokus framsida med lite baksida. 
Övningar idag:
Benböj med varierad fotbredd
Sittande baksida med ett ben i taget
Benböj i ställning, man kommer sjukt djupt med rumpan i denna. 
Utfall i hack squaten
Liggande benpress med ett ben i taget
Vader i liggande benpressen
Vader i sittande vadpressen

Bra och roligt pass men inte så mycket styrka. Tyvärr blir det så under diet, iaf för mig. Jag har inte samma kraft som när jag äter vanligt. Men man får köra med det man har. 

Bra mat idag. Har varit sötsugen hela dagen. Ibland är det sjukt jobbigt, idag var det verkligen så. Men jag stod emot! 
Frukost: 
Aminos, prot.shake, keso, blåbär, ägg

Lunch:
Tacofärs, ett litet tortiliabröd, sallad

Mellanmål: 
Kesella med funlight

Middag:
Kyckling, sötpotatis, dressing

Nu ligger jag i mammas säng med min katt Ronja sovandes på min mage. Mamma och pappa är på semester så jag kommer sova enkel nätter här på landet. Väldigt mysigt! 

Nattis på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar