tisdag 17 september 2013

Om benen var skakiga igår så är det armarna som skakar idag

Har inte riktigt fått till mitt träningsschema känner jag, idag körde jag axlar och bröst, vilket inte blir nå bra. Eller det kanske blir bra men det känns bara sådär för jag blir så otroligt trött i musklerna och känner mig inte stark i nån av övningarna. Men jag vill inte köra rygg dagen efter ett benpass heller. Jag kanske ska köra bröst och triceps ihop och sen axlar och biceps. Hmm, jag funderar samtidigt som jag skriver :)

En timme var jag på gymmet och fick ihop 7 olika övningar, plus två uppvärmningsövningar. Som sagt inte mycket krut i musklerna idag, men likväl tog dem slut och att hålla upp armarna för att tvätta håret nu ikväll kändes som en riktig mjölksyrekamp. Nästan så man vill hålla armarna stilla och bara röra på huvudet istället, haha.

Vägde mig i morse och fick faktiskt se 78,9kg. Det är jag sjukt nöjd med, jag har gått ner mer än 4 kg på mindre än 2,5 vecka. Tjohooohoooo! :)
Kan jag hålla 0,5kg i veckan nu så får jag se min dröm6a i januari nångång och har gott om tid på mig att försöka hitta en balans så jag håller mig kvar runt 70kg, vilket är mitt mål.

Enligt startplanen så är det 75kg som gäller till jul. Det ska jag bara klara av! Det är typ 14 veckor kvar tills dess vilket blir mindre än 0,3kg ner i veckan. Det ska jag som sagt klara av :)

Använder en jättebra excelmall att registrera mina invägningar i. Den räknar till och med ut när jag kommer nå min målvikt. Jag är ju en sucker för Excel så sånt här bara älskar jag!


Intaget idag hamnade på strax under 1400 kcal. 32g fett, 115g kolisar, 150g proteiner, riktigt bra fördelning :)

Frukost:
aminos, keso, blåbär, ägg, proteinshake

Lunch:
tonfisksallad

Mellanmål:
Kesella, banan, päron, smörgås med ost och skinka

Middag:
Rotfrukter och kyckling


Nu sova lite så jag orkar upp imorn, det blir jobbigare och jobbigare att ta sig upp på morgnarna nu när det går åt mörkare tider. Hua!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar