lördag 4 januari 2014

2014-års träning är i gång...

Yes, nu är jag igång med träningen igen. Det är så otroligt viktigt att bestämma sig för att ta tag i dem här första passen. Det är så lätt att hela tiden låta det gå nån dag till. Och så nån dag till igen och så rullar det på så. Nej, tillbaka upp på hästen igen. Om det så bara är en promenad så kör den promenaden ett par dagar i rad. Kom igång igen så kommer det rulla på och snart är du tillbaka där du var innan ledigheten. 

Jag började med en promenad igår. Med Emilija i vagnen så tog jag en prommis på lite över 5km. Jag stannade till vid ett utegym och körde några stationer á 45 sekunder. Axelpress, marklyft (både raka och vanliga) trappsteg, jämfotahopp och squats. Det blev tre varv innan jag fortsatte hemåt. 

Idag valde jag gymmet istället. Stod på crossen en timme. Höll ett hyfsat tempo och medans jag stod där och facebookade så flög tiden iväg :) 

Imorn klockan 9:00 ska jag möta upp en tjej som jag följt en hel del i den virituella världen. Vi har gemensamma vänner och har träffats på nån fest några gånger. 
Men vi har iaf fått kontakt och har nu bokat in ett gemensamt pass på Actic imorn. Hon håller i taktpinnen och nyss fick jag upplägget för passet i ett meddelande. Haha, I love it! Det kommer bli stenhårt och det är just den uppfattningen jag fått av henne. Det är stenhårt och det är fokus. Fasen vad kul det ska bli :)

Vi har även lite roliga planer här framöver som vi ska prata igenom lite efter passet imorn. Så snart jag vet mer så kommer jag delge er all info. Men det är ett riktigt kul projekt som jag hoppas kommer uppskattas av flera här i Eskilstuna. 

Just det ja. Carola lockade även med mig i en liten squat-utmaning, 100 squats i 100 dagar. Haka på ni också vetja! Tar man 25 åt gången så tar de ingen tid alls och man kommer garanterad få snyggare rumpa efter 100 dagar :) 
Jag kör taggarna #100squats100dagar #squats #utmaning så håll utkik :)

Min lunchpassträningskompis, vän och kollega Micke har även gjort en liten plan för att få tillbaka mig i milspåret. 
Den här våren kommer bli kanon helt enkelt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar