söndag 12 januari 2014

Vilodag

Idag har jag vilat från träning och det känns som min kropp tackar mig för det. Även om man har massa energi så är det bra att vila ibland också. Jag räknade att jag tränat 9 dagar på raken så jag har njutit med extra gott samvete idag. Det blev ju iofs några vändor upp och ner för pulkabacken men det räknas inte.
Gud vad härligt att det har kommit snö, äntligen! Det är ljust ute även på kvällarna och det är så vitt och fint. Jag hoppas det håller i sig iaf en månad nu så kan vi nog boka en heldag i Romme för lite skidåkning.

Min vän Jocke hörde min bön igår att nån skulle ta med mig på roligheter. Så vi möttes upp nere på stan och tog ett glas. Väldigt trevligt att träffa lite folk. Ibland blir jag så sjukt rastlös här hemma och skulle nästan kunna gå ner själv på stan. Men nu hörde ju som tur var Jocke av sig så jag fick sällskap :)

Maten på helgerna är väl lite sådär enligt dietboken. Jag släpper lite på reglerna, eller rättare sagt rätt mycket på reglerna. Men det är rätt skönt det också. Jag mår väldigt bra just nu och känner för att ta dagarna lite som dem kommer. Jag håller mig väldigt strikt i veckorna för att just kunna äta lite mer på helgen.
I fredags var diet ända tills jag kom hem efter spinningen för då åkte vi lilla familjen och åt på Max.
Igår åt jag 2 mackor och fruktkvarg till frukost, cesarsallad till lunch och en sån där färdig pizza på kvällen. Idag åt jag ägg, bacon och 1 macka till frukost, tonfisksallad till lunch och nu ikväll köpte jag sushi.

Hur gick det med ge bort en komplimang-veckan? Har ni varit lite extra givmilda?
Jag har faktiskt tänkt på att försöka ge komplimanger och beröm till människor i min omgivning och så har jag pratat och skrivit gott om mina vänner på olika sociala medier.
Nu är veckan slut och nu skiter vi i att vara snälla va? Haha... Nä, vi fortsätter, det blir så mycket trevligare då.

75 av 100 squats är gjorda!

Nu 25 sista böjen med bollen mellan rygg och vägg, sen baaaaaaaaaada!
Kram på er ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar