tisdag 7 januari 2014

Ge bort en komplimang-veckan...

Två gånger idag har jag fått höra att jag har fått otroligt bra resultat med min kropp. Jag kan knappt beskriva hur glad jag blir när nån säger så. Särskilt nu när man precis startat upp efter lite vila och inte alls nån strikt kost. Så tack snälla Firas (som också tränar på Power Gym) och min fina kusin Maria, tack att ni valde att säga det och inte bara tänka det ♥ Eller ja, tack att ni tänkte det också förstås, haha!

Det kan betyda så mycket för många att just få den där lilla komplimangen sagd till sig. Jag tycker det är väldigt omtänksamt att verkligen säga det till personen i fråga och inte bara tycka och tänka. Jag själv borde bli bättre på att säga vad jag tänker, iaf när jag tänker positiva saker, hahaha. Ja ni förstår vad jag menar... Som idag då jag träffade en bekant på gymmet och min första tanke var "jävlar vad fräsch solbränna hon har". Sen sa jag inget utan bara pratade på om annat. Varför sa jag inte vad jag tänkte för??? 
I somras så gick jag iaf fram till en tjej på gymmet som jag aldrig pratat med tidigare. Jag hade sett henne på gymmet i säkert ett års tid och då kunde man verkligen se vilka resultat hon fått. Så jag gick fram och sa det till henne, berömde hennes frekventa närvaro på gymmet och sa att det verkligen har gett fina resultat. Hon sken upp som en sol där mitt framför mig, hon blev så glad. Och det i sin tur gjorde ju mig väldigt glad för det är ju faktiskt en fin känsla i bröstet när man gör andra människor glada :)
Så nu tycker jag faktiskt att vi tillsammans genomför en liten "ge bort en komplimang-vecka". Aktivt kan vi väl försöka bli bättre på att säga positiva saker som vi tänker om folk i vår närhet. Kom igen, vi kör...!
Lämna gärna en kommentar och berätta, sånt är alltid kul :)

Över till min första dag på dieten. Jag landade på 1008 kcal idag, hade nog landat ganska exakt på 1100 om bara fruktbudet kommit som det skulle till jobbet. Men det gjorde det icke, så jag blev utan banan på eftermiddagen. Men ingen fara på torpet, jag har mått jättebra idag (energidepåerna var välfyllda). 

Här mina vänner har ni en klar fördel med Periodisk Fasta... Stoooooora portioner så man blir verkligen mätt.
Ikväll bytte jag ut kycklingen mot kassler som vi hade i kylen och la till en liten sallad till. Mycket go middag och jag blev väldans mätt :)
Jag åt mitt första mål vid 11:45 och det var inte alls jobbigt utan mat på hela förmiddagen. Lite imorse på väg till jobbet men det var nog för att jag var klantig och stoppade in ett tuggummi i käften. Det satte igång lite hungerkänslor, men en kaffe och lite jobb fick mig att glömma bort den känslan. 
Så första målet vid 11:45 sen åt jag mitt mellanmål vid 15:45 och nu vid 21:00 åt jag min middag. 

Idag hade jag även bokat tid för mitt nyårslöfte, första av 12. Massage.....
Min kusin Maria är certifierad massör/diplomerad massageterapeut och diplomerad kosrådgivare. Hon driver företaget Corporis och är otroligt duktig. 
Besök gärna hennes hemsida här och boka för tusan in en tid hos henne om ni är i behov av massage, för hon vet verkligen vad hon gör. Jag är lite kinkig så där när jag ska få massage. Jag vill inte att det bara ska smetas på nån olja och sen känner man knappt nånting alls. Så är det inte hos Maria, hon känner direkt vad som behövs och knådar så man håller på att gå upp i atomer och sen helt plötsligt så känner man hur musklerna ger med sig och man är mjuk som en dunkudde :)

Jag hade en låsning i nackkotorna men den lyckades hon knäcka loss. Så nu mår jag som en helt ny människa. Dock fick jag direktiv om att inte träna idag, inte nånting som gav nåt tryck på ryggen iaf. Så jag lyssnade (hör och häpna) och tog det lugnt idag. Jag körde 20 minuter på crossen i ett behagligt tempo, sen körde jag 6 set sittande vadpressar och 4 set biceps curl med stång. 

Idag var femte träningspasset på fem dagar... Bra jobbat Nina :)

Nu ska jag bara göra mina resterande 50 squats innan jag ska ta ett kort bad och sen krypa ner under täcket. 

Glöm nu inte bort Ge bort en komplimang-veckan ♥

2 kommentarer:

  1. Håller helt med dig Nina om vikten av att säga en komplimang och inte bara tänka det. Ska bli bättre på det själv. Har varit hos Maria(Corporis) idag och kan bara hålla med hur duktig hon är

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är faktiskt nåt man kan göra som inte är svårt :)

      Radera