lördag 11 januari 2014

8 km, shopping och nu rastlös...

Vilken dag!!!
Efter en riktigt sovmorgon så gick jag in och väckte Emilija strax efter 9. Underbara unge att sova så länge på helgerna :)
Damir lät vi sova medans vi åt frukost och hade morgonmys bara hon och jag. Vid 11 kom Micke iklädd löparkläder. Idag gick det så där kanonbra som man önskar att det alltid ska göra. Jag hade musik i ena örat så jag inte skulle prata så mycket och jag kan ju konstatera att det går bra mycket bättre att springa om jag bara håller tyst.
8 km sprang vi. Vi tog till och med ett varv i rondellen utanför för att komma upp i exakt 8km. Haha, det var första gången i livet som jag sprang ett helt varv i en rondell :)
Jag sa att jag inte ville höra nån hastighet eller nåt under tiden vi sprang, blir bara stressad och störd av det. Men när vi sprungit klart vill jag ju gärna veta och tiden var väl inget att hurra för men det var verkligen dem 8 kilometerna :) Hipp hipp Hurra!!!!
Medans Damir och Emilija åt lunch på Oleary´s så passade jag på att shoppa lite på rean. Tycker man kan göra sånna där härliga fynd nu när rean pågått ett tag. Och det gjorde jag också! Bäst fynden hittade jag på Stadium. En rosa hoodie för en hundring och en baddräkt för 75kr. Damir rynkade på näsan när jag kom hem med en baddräkt, men det är nåt jag faktiskt vill ha även om den kanske inte kommer användas så mycket. Men ibland får jag för mig att simma eller testa nån vattengympa eller nåt sånt där, typ en gång var 10e år. Och när det händer så vill jag ha en baddräkt. Så nu har jag en till nästa gång det inträffar :) Helt klart värt 75kr, haha.

Ikväll hann vi även leka lite i snön. Det är så himla härligt att det äntligen kommit lite snö. Det blir mycket ljusare och med ljuset kommer mer energi. Och man behöver bara gå utanför porten så har man en lekplats som duger precis lika bra som vilken lekpark som helst.

I veckan fick jag en postavi att jag hade paket att hämta ut. Jag förstod att min pilatesboll hade kommit och det hade den också... Perfekt att ha en boll hemma för lite övningar. Förut tränade jag aldrig med boll, jag kände mig alldeles för osäker. Men när jag väl gav det en chans (ensam sena kvällar på gymmet) så har det gått bättre och bättre. När sen Malin Nylén började med sina veckoutmaningar på instagram så kändes det som jag fick ännu mer kontroll över bollen och faktiskt lärde mig tycka om att använda den som redskap. Så det passade ju perfekt att det var just en sån jag vann när jag blev utsedd till vinnare av en veckas utmaning :)
Jag invigde den direkt i mina 100 squats på 100 dagar. 

Nu känner jag mig lite rastlös och skulle helst vilja gå ner på stan och ta mig ett glas vin. Men det ser inte bättre ut än att det blir lite serier på tv´n i sovrummet. Damir har nämligen bokat stora tv´n för NFL-slutspel. Fattar inte tjusningen med den sporten, sjukt tråkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar