onsdag 15 januari 2014

B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna - PREMIÄREN

Igår var det premiär för B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna och vilket deltagande det blev. Tyvärr var jag väldigt frånvarande, däremot var jag väldigt närvarande på toaletten där jag spenderade min tisdag. Magsjukan kom och knackade på lagom till premiären, så jäkla typiskt, kan inte riktigt beskriva hur besviken jag var att jag inte fick vara med. Men men, nog om mig och mitt självömk, det är som det är med den saken.
Premiären blev en succé, 38 brudar möttes upp på utsatt tid, påpälsade och laddade för en timmes träning. Jag och Carola hade planerat passet i förväg så jag fick vara med på ett litet hörn iaf :)

Premiärpasset såg ut så här:
Uppvärmning:
- 10 minuter jogg i eget tempo, rulla armar, plocka saker från marken.
- Squats
- Jumpin Jacks

Löpning:
- Intervaller 21 minuter, 2 minuter i snabbt tempo och 1 minut lugnare jogg eller gång. 

Styrka:
- Plankan på händer
- Squats
- Utfallsgång

Gemensam stretch.

En kompis till Carola var på plats och tog bilder under passet...











Vilka grymma tjejer alltså! Och jag kan se när jag läser inlägg på facebook att det känns i kropparna idag, hehe! Jag hoppas att det gav mersmak så vi blir ett lika stort och härligt gäng även nästa tisdag. 
Jag och Carola hörde oss för lite här i veckan om någon vill vara med och sponsra en Goodiebag till alla som var med på premiären och vi fick napp på flera håll. Stort tack till Actic City Eskilstuna, MMSport Eskilstuna, Telenor Tunapark och Sandra Edlund på Cosmetink ♥

Jag längtar redan till nästa tisdag då jag får vara en i gruppen och inte ligga här i min ensamma säng. Magsjukan gör det ju väldigt lätt att hålla diet iaf, vad man än försöker stoppa i sig så gör sig kroppen av med det på ett eller annat sätt på nån minut bara. Nej men allvarligt så förstår jag min egen skräck för magsjukan för som jag mått de senaste 36h har jag inte mått på 4 år, då jag var magsjuk sist. 
Vacker som en dröm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar