måndag 6 januari 2014

Imorn går jag på dieten igen...

Yes, nu har jag vilat länge nog från dieten och imorn är det alltså dags igen. För er som hängt här ett tag så vet ni ju att jag körde Periodisk Fasta enligt min PT Axons direktiv. Och nu tänkte jag faktiskt testa det upplägget igen. Förra gången när jag körde så var jag mammaledig och nu jobbar jag, så vi får se hur det känns. Men jag ska testa iaf för jag mådde himla bra under den dieten och det är himla praktiskt att inte behöva ha varken frukostlådor eller förmiddagslådor med sig till jobbet.
Jag kommer inte följa den periodiska fastans alla regler med ett bestämt antal timmar då jag äter utan jag tänker äta mitt första mål vid lunch, sen ett mellanmål vid 16-tiden och sen middag efter min träning som är rätt sent på kvällen. Jag kommer räkna kalorier som förut så där är det ingen skillnad, enda skillnaden blir alltså när jag äter och inte vad jag äter :)

När man som jag gjorde innan jul, ligger väldigt lågt på energiintaget så samlar man på sig väldigt mycket vätska när man sen helt plötsligt börjar äta massa godis och julmat. För att nu bli av med det värsta pluffset (vätskan) och få en behagligare känsla i kroppen så tänker jag gå väldigt lågt med kaloriintaget den här veckan. 4 dagar jättelågt, sen ökar jag lite till lördag, söndag och så har jag en avstämning med min kropp på söndag och ser hur det känns. Jag låg på 1400 kalorier i intag i höstas och det trivdes jag bra med, så nånstans där kommer jag lägga mig nu också. Men som sagt, tisdag till torsdag denna vecka blir riktigt lågt för att bli av med lite vätska som bara får mig att  må olustigt och känna mig obekväm.

Jag tänkte faktiskt dela med mig av vad jag äter dem här fyra dagarna. Jag är inte helt klar var jag hamnar nånstans, men runt 1100 kcal tror jag det blir.
Så här har jag planerat morgondagen (det står måndag, är lite rörigt med alla dessa röda dagar):
 
Jag korrigerar imorn så det blir mer exakt. Men det där är planen. På morgonen dricker jag 15g aminosyror i en halvliter vatten. Det är väldigt bra att dricka vatten på morgonen. Dels så får man undan en del av dagens behov och sen blir man faktiskt lite mätt av att dricka direkt när man vaknar. Sen blir det kaffe och vatten fram till lunch :)

 
Imorn blir en förändringarnas dag inte bara för att jag går på min diet igen utan det är även första dagen som både jag och Damir jobbar heltid båda två. Eftersom vi båda vill ha träningen kvar i vårat vardagsliv så blir det en hel del pussel. Det bästa är att det är just så att vi båda vill träna, då förstår vi varandra mycket bättre än om bara en av oss skulle vilja prioritera träningen.

Så vi har pusslat och pusslat här och fått ihop ett litet grundschema. Jag har dock inte planerat vad jag ska träna bara när jag ska träna och knappt det än heller. Vi får helt enkelt känna på den här första veckan och se hur vi gör det bäst.

Nu ska jag göra det jag gör bäst och det är att bada :)

Men ja just ja, jag höll ju på att glömma.... Jag skrev ju i förra inlägget att jag tänkte ge mig ut i solen och försöka mig på att springa en runda. Rundan blev 8km!!!!!!!!!!!!! Tjohoooooooooo! Helt jäkla otroligt. Det gick ABSOLUT inte fort men jag joggade hela 8km utan att stanna av en enda gång, började med 2km promenad och sen sprang jag 8... Haha, 8 8 8 8 8 8, nu har jag skrivit det massor med gånger... :)

Nu bada!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar