fredag 31 januari 2014

F som i fredag...

Efter fredagsmys blev det fredagsfys!
Måste ju bara börja med att säga att det kändes faktiskt helt ok att ta på sig träningskläderna idag. Känner mig inte alls lika svullen som i början på veckan. Jag är långt ifrån samma form som innan jul, men helt klart så har jag tappat vätska iaf så jag slipper gå runt och känna mig som en levande michelingubbe. 

Hela dagen fram till typ 16 så hade jag tänkt träna ikväll. Men sen slog tröttheten från helvetet till och jag kände inte alls för att träna längre. Fick åka med en kollega hem så jag slapp ta bussen i snöovädret, tack Konny. Här hemma så var lillskruttas så himla mysig. Hon börjar prata mer och mer nu. Kröp upp i soffan med henne och Damir och träningen kändes ännu mer avlägsen. 
Men när Damir frågade om jag hade tänkt träna ikväll så svarade jag direkt att det var precis vad jag skulle. Haha, ibland vänder det snabbt :) 
Jag var sugen på att dra ner till Actic och köra men klockan var redan 19 och Actic stänger 20 på fredagar så det gick ju inte, så jag åkte till mitt andra hem Power Gym istället. 
30 minuter på bandet, latsdrag, ryggresningar och stående rodd för ryggen. Sen 7 set bicepscurl med hantlar och stång. 
Sen direkt till Maxi för att hämta ut ögondroppar till Emilja och handla ingredienser till tårtan jag ska göra till på söndag då vi firar Damir. Har fått ett recept från chefen på Nutellatårta. Mums!

Igår ledsnade jag rejält på mitt slitna hår och bad Damir klippa bort topparna. Jag kände direkt när han klippte att det där blev mer än bara toppar. Vände mig lite tveksamt om och hann precis se typ 8cm hår spolas ner i toan. Haha, allt är relativt. Nästa gång ska jag nog säga hur många cm jag vill att han tar så kanske inte mina tänkta 2cm toppar blir till nästan 1dm. 
Men iofs, ska jag vara helt ärlig så känns håret mycket fräschare idag så 8cm blev nog rätt bra ändå :)


Jag är sugen på att köra nån gruppträning imorn, 3 pass finns det att välja på och alla är fullbokade :( 
Hatar januari - mars och all trängsel på gymmet. Så fick jag bara ställa mig i kö till ett av passen också, crap! Aja, bara hålla tummarna att typ 10st försover sig imorn så jag får vara med.

Ha en trevlig helg där ute i vintersverige ♥

2 kommentarer:

  1. Hej! Snygga tights, varifrån??

    Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elin och tack :)
      Tightsen är köpta på Intersport, ursköna!

      Radera